Sider

fredag, oktober 17, 2008

Sukkersøtt - Altered art med papirer fra Papirdesign

Denne uka er sukkerutfordringen å lage et eller annet 'altered'. Det vil si å dekorere et eller annet. Vi i DT har vært så heldige å få en bunke med flotte papirer fra Papirdesign. Jeg har laget to forskjellige ting denne uken. This week's sugar challenge is to make any kind of altered art. We (the Design Team) were lucky to get a bunch of beautiful papers from Papirdesign, a Norwegian company. I've made two 'things' with the papers.



Det første er noen dekorerte trefjøler, sånne som man dekker bordet med, til rundstykker og sånt... Jeg har hatt disse fjølene liggende lenge, men har liksom aldri brukt dem. Og så syns jeg de blir så fort stygge når de brukes. Men med litt maling og papir håper jeg at jeg kan bruke dem til en hyggelig julefrokost :) My first contribution are some decorated wooden plates. The plates are used as table mats for bread or other kinds of 'along with'-food. I've hade these plates for a long time, but haven't used them. But maybe, when decorated, I'll use them for Christmas breakfasts :)
Sånn ser de opprinnelige fjølene ut. A picture of the original plates.
Og her hvitmalte. And then painted in white.
Og dekorert med nydelig papir. And decorated with beautiful paper.
Stempelet er fra Else Irene Meling og hjertet er Revolution die. The stamp is a Christmas sentiment (Else Irene Meling) and the heart is a Revolution die.
Her er fjølene dekorerte. All three decorated.
Jeg har brukt et lag med decoupagelim øverst, for å få dem til å tåle litt fuktighet. I used decoupage glue on top of it all, to make the plates more "moist resistable".

Det andre prosjektet mitt er sterkt preget av kjøkkenoppussingen vår. Vi prøver jo å gjøre det meste selv, og da hender det at noe går galt... Den ene vitrinedøra boret vi hull i på feil sted, og måtte kjøpe en ny. Men istedenfor å kaste døra, har jeg brukt den som ramme til en tiltenkt julekalender. My second project is based on the fact that we're building ourselves a new kitchen, and we try to do most of it ourselves. That sometimes leads to tiny mistakes *lol* This is actually one of the cabinet doors. We made the wholes for the grip - but on a wrong spot... So we had to buy a new door... Therefor - instead of just throwing the door away, I decided to use it as a frame for my Advent Calendar this year. It isn't finished yet, but the door is at least decorated - once again with the same beautiful papers.



Her er døra slik den opprinnelig var. Here's the door - in original ship-shape.
Papiret ble kuttet i striper. I cut the paper in slides.
Kantene svertet med blekk og så ble bitene limt på døra. Inked the edges and glued them to the door.
Sånn... Like this...

19 kommentarer:

  1. Fy faderulland så stilig den vitrinedøra ble!!!
    Du er så full av kreativitet og inspirasjon at jeg blir helt målløs!!
    Flinka :)

    Klemmer fra Maya :)

    SvarSlett
  2. haha, dette var bare en GENIAL idè!!! kjempe lekkert alt sammen!! nyydelig!

    SvarSlett
  3. Gorgeous projects, Ashild. And I love the Norwegian scrapbook papers. Lovely colors and design.

    SvarSlett
  4. Så utrolig flink du er!! Jeg ville aldri ha kommet på den idéen selv. Det ble kjempestilig!! Kan tenke meg at julekalenderen kommer til å se helt knall ut!
    Fjølene var også veldig fine, får en skikkelig "norsk" julefølelse når jeg ser dem:)

    Ha en super helg!

    Klem
    Camilla

    SvarSlett
  5. Himmel og hav! Jeg vil ha sånn dør jeg også! Så stilig!!!!!

    kos deg på treff!!

    Klem

    SvarSlett
  6. LUCKY YOU, to make the mistake giving you a beautiful cabinet door to decorate so beautifully!

    SvarSlett
  7. I can't believe it...! Such greatful ideas! I'm impressed so much...

    Greetings
    Ilka

    SvarSlett
  8. Du så flotte de brikkene ble. Åååhhh den kalenderen gleder jeg meg til å få se ferdig. Så utrolig stilig!!! Og bare å komme på en slik ide - du er så fantastisk dyktig!!!
    God søndag. :-)

    SvarSlett
  9. Dette var jo bare så kreativit Åshild!
    Så kjekt å dekke til julefrokost med disee brikkene.
    Og jeg fikk jammen meg en god ide da jeg så døren din. Jeg har noen gamle vinduer som står i kjelleren som kanskje kunne vært gjort noe med:)
    Klemmer fra Kristine

    SvarSlett
  10. Å hælledussen så kreativt!!!!
    Du er så rå, altså!!!
    topp!
    klem

    SvarSlett
  11. Gir meg over for dine påfunn!!! Så smart å bruke trefjøler pyntet med papir. Og så flott at du har tatt bilder av fremgangsmåten. Flink er du!
    Og den døra var jo bare helt utrolig flott. Nydelig laget!
    Natta klem fra Anne

    SvarSlett
  12. Nå ble jeg nesten stumm jeg, sitter bare og måper på den døren, noe så utsøkt flott har jeg skjelden sett. Finner jeg en dør en eller annen plass kan du være sikker på at jeg knabber den ideen av deg :)


    Klem fra Joanna

    SvarSlett
  13. Hei Åshild - du som er alles inspirasjonskilde. Takk for sist! Jeg storkoste meg på treffet i Ski. Alt dere hadde fått til... beundringsverdig. Takk også for blingplaten. Gleder meg å gi bort den.
    Varm klem fra meg
    Hilde

    SvarSlett
  14. WOW, love the "bread" plates, just so cute!!

    And your advent calender is going to be fantastic, wow!!!!

    xxxx

    SvarSlett
  15. Kjære Åshild,vennen!
    Hvor har du blitt av denne uka da?
    Klemmer fra Maya :)

    SvarSlett
  16. I love the papers you work with
    I love the color red To ;o)
    XOX Rini /Catharina

    SvarSlett
  17. Anonym15:52

    Kreativ er du Åshold - ikke noe nytt dét i og for seg, men at du bruker en skapdør på denne måten, ja det må vel kalles gjenbruk på sitt beste!!

    Ønsker deg en fin fin helg!

    Klem - Maria:-)

    SvarSlett
  18. Innom med ønske om en riktig god helg!
    Stor klem fra Anne

    SvarSlett
  19. What a great idea, Ashild! I just love how you show your creative process with us...it's always a pleasure to see each step as you create your fabulous projects! I can't wait to see your Advent calendar when it's completed! :-D

    SvarSlett

Så koselig at du legger igjen spor etter deg, det setter jeg stor pris på! - Thanks for leaving me some words, I really appreciate it!

Klem/hugs,
Åshild