tirsdag, desember 06, 2011

6. desember - "I'm cute! I'm cuuuuute!"


Rudolph: Hey, Clarice? After practice, would you... would you... 

Comet the Coach: Rudolph! You get back here! It's your turn, you know! 
Rudolph: Gee, I gotta go back! 
[starts to run off but then runs back
Rudolph: Would you walk home with me? 
Clarice: Uh-huh. Rudolph? I think you're cute. 
Rudolph: [jumping around] I'm cute! I'm cuuuuuuuute! 


Jeg vet det. Totally vet det. Det er ikke lett å se hvem av bildene til Britt Juul jeg har latt meg inspirere av... Jeg kind'a drifted away underveis, skjønner du. Men, inspirasjonskilden er krystallklar! For, ser ikke du også et utstoppet elghode på det lilla bildet under her? Og fargene - definitivt en inspirasjonskilde! 

Men når det er sagt - denne satt langt inne! For det første er jeg skikkelig dårlig på å male i denne naivistiske (og til dels abstrakte) stilen som hun gjør. For det andre hadde jeg dette reinsdyrutklippet klistret fast på hjernen og bare MÅTTE bruke det på en eller annen måte - koste hva det koste ville! Så, det lilla ble rosa, elgen ble reinsdyr, de blå og grønne malingsflekkene ble klistret på veggen og vips - her er Rudolf i all sin sjarmerende prakt! 



Britt Juul
Så dermed er det bevist - Britt Juul inspirerer! Tusle inn i galleriet hennes og kos deg med farger og former og se hva det gjør med deg :) 







...

Dagens filmtips fant jeg på en "Top 50 Feel Good Films"-liste. Jeg vet ikke noe mer om den enn det som står under her, men tar sjansen på å tro at den har noe på listen å gjøre. 

Stranger Than Fiction


Dette er historien om en mann som heter Harold Crick... og armbåndsuret hans. Harold Crick var en mann av uendelige tall, endeløse regnestykker og bemerkelsesverdig få ord. Og armbåndsuret hans sa enda mindre.

Fortelleren



En morgen begynner den tilsynelatende gjennomsnittlige og generelt ensomme ligningskontorarbeideren Harold Crick å høre en kvinnelig stemme beskrive hans minste lille handling, tanke og følelse - alarmerende presist. Harolds nøye organiserte liv snus på hodet av fortellerstemmen bare han kan høre, og når stemmen uttaler at Harold Crick står overfor sin snarlige død, innser han at han må finne ut hvem som skriver historien og at han må overtale henne til å forandre slutten.





...

Musikken i dag sier seg selv - 


Og her er faktisk hele filmen:

Ingen kommentarer