torsdag, mai 04, 2006

Solkommerdag

Været idag kunne ikke passet bedre!
Det er som skapt for denne dagen!
Den første skikkelige solkommerdag.
Og den første dagen i resten av mitt liv.
Den er krydret med en stor dose frihetsfølelse, for;
"Hver gang du gir slipp på noe som begrenser deg,
gir du plass til noe som er bedre."
Dagens illustrasjon er fra meg til meg
- men ta den til deg, du også;
si ordene høyt, rett ryggen og
tro på deg selv.

En dag som ingen eie
En dag førr engsoleie
En dag en høysommer - solkommerdag

I går va kald imorra kan bli grå
I dag serveres varm med solskinn på
En dag førr varme vinda
En dag førr nye minna
En dag en høysommer - solkommerdag

Halfdan Sivertsen

1 kommentar

banglamarie sa...

Det er så godt å komme inn og lese på bloggen din! Du har så mange gode ord.
I dag har jeg begravd sårende ord fra andre sånn at de ikke kan begrense meg. Så nå har jeg plass til noe bedre :) Godt sitat!!!!

Ha en fin kveld. Og så bestiller jeg godvær i noen uker fremover. Været i dag ga virkelig mersmak!!!

-Marie