fredag, juni 27, 2008

Hva hadde livet vært uten nydelig musikk?

Det er tunge dager for tiden. Styrken som har holdt meg oppe den siste uka, har nå laget rom for sorgen og tårene. Så jeg griner og griner. Og fyller tiden med nydelig musikk. Noen ganger sitter jeg bare helt stille og lytter. Noen ganger må jeg reise meg opp og synge av full hals. Det er en utrolig god måte å få ut innestengte lyder på. Synge av full hals. Skru opp volumet så høyt jeg makter, lukke øynene og åpne opp. Musikkterapi kalles det kanskje...




Noen flotte linker om musikkterapi:

Musikkterapi

Elephant song - healing drums

Drum Circle - en herlig terapiform

Together in Rhythm

1 kommentar

Linn sa...

Har merket at din blogg har vært stille og tenkt du hadde nok sikkert nok å stå i med. Men dette var trist lesning og jeg kjente tårene trille når jeg leste her. Men bedre å få la følelsene få utløp og gi rom for håp og glede etterhvert igjen.

Musikk terapi er helt fantastisk. Har jobbet i psykiatrien i endel år og både musikk terapi og også kunstterapi er virkelig helende og samtidig bringer en kraft med seg. Takk for linkene og mange tanker og håp din vei. Må bare sende deg en varm klem....