mandag, desember 08, 2008

Søte pakkelapper - Cute to-and-from cards

Her er noe jeg har laget til adventskalenderen i Sukkersött-bloggen. This is my entry at the Advent Calendar at Sukkersött.

...


I mangel på kreativitet, så pleier jeg å trøsteshoppe... og i dag - endelig - gikk jeg løs på oppgaven med å pakke ut det jeg har shoppet. Og det pleier å gå raskt for seg. Svisj - svisj - av med papir og emballasje - rett i søpla. Men i dag stoppet jeg meg selv. For jommen var de søte, de små pakkene som perlene lå i! Og i løpet av ganske kort tid var perle-emballasjen forvandlet til en søt pakkelapp med plass til en liten hilsen oppi også :) When I'm in lack of inspiration, I usually go shopping... And today - finally - I started unpacking the new stuff. I use my IlTempoGigante and - swish swish - the paper & plastic is thrown in the dustbin. But today I stopped myself. One of the wraps was just so cute! And some minutes later the wrap was turned in to a cute "to-and-from" card with room for a tiny gift :)
Jeg brukte kartongbiten som mal og klippet ut to forskjellige pyntepapir, sånn at det blir fint både foran og bak. I used the cardboard as a template and cut out two pieces of patterned paper. The pieces were glued together.

Forsiden på pakkelappen. The front of the card.
Og baksiden. And the back.
Og oppi det lille rommet kan du legge en liten gave. The plastic makes a cute pocket for tiny gifts.
Skyv så kartongbiten på plass. Slide the paper into the plastic.
Knyt i et bånd - og vips, så er pakkelappen ferdig. Tie a ribbon and - voila - the card is finished.
Siden plastikken ikke er heldekkende bak, er det lett å skrive inn navnene. The back of the card is not entirely covered with plastic, and that makes it easy to write the names whenever you want it.

9 kommentarer

banglamarie sa...

utrolig lekre pakkelapper :)
Du lager så mye lekkert!!!

Hanne sa...

For en fantastisk kreativ pakkelapp! Nydelig! Ja, man skal ikke kaste mye:)

Aud sa...

Så herlig - utrolig fin!♥

Torill sa...

Helt knall!!! Så godt å se at du er kreativ igjen!!! Super ide!
og tusen takk for koselig kommentar! Det er jo alltid så kjekt å få! Ikke sant?
klem

Kim sa...

What a fantastic idea!! I love it!! To think of all of these I have thrown away...urgh...lol

Anette sa...

En slik pakkelapp ville veldig gjerne jeg ha fått på gavene mine! Nyydelige! Kreativt gjenbruk ;)

Irene sa...

Åååh, så fint det ble. Har vel kjøpt sånne perleesker jeg også, - og bare kastet emballasjen. Dette skal jeg huske på til neste gang. Tusen takk for all inspirasjon, tips og "føde til hjernen".

Klem fra IreneR

Lena Katrine sa...

Åh, så 'clever', du er! Fantastisk idè, og supersøtt! Jeg har lenge ment å gjøre noe ut av emballasjen til noen QK-dies jeg har liggende - og nå fikk jeg det sparket jeg trengte!

Tusen takk for bursdagshilsnene - det varmer veldig!

Go'klem fra meg til deg

PS! Jeg er så imponert over kalenderen din - du skriver så mye flott!

Tonje sa...

Herlighet....nå må jeg gå ut å kjøpe stæsj som er i sånne plastikk-dingser bare for å lage sånne fantastisk herlige pakkelapper jo!! Du gjør det ikke lett for en stakkar når du finner opp sånne fantastiske flotte kreasjoner!
Digger det!!