lørdag, august 22, 2009

Kunstterapi - Art Therapy

Jeg føler meg så utrolig priviligert som får være med på kunst- og uttrykksterapistudiet! Nok en gang har jeg hatt en sterk uke sammen med verdens beste gjeng av damer. Uka har vært proppfull av psykodrama-opplevelser, og steiki ta - for en utrolig metode! Hvis noen hadde fortalt meg for en uke siden at jeg skulle sprette opp og kooose meg gjennom teatersport-øvelser, hadde jeg flira rått! Og hvis noen hadde fortalt meg for en uke siden at det er mer enn mulig å lage et veldig personlig og sterkt rollespill med utgangspunkt i et helt abstrakt maleri, hadde jeg flira minst like rått. Men i dag kan jeg ikke annet enn å klappe i hendene! Jeg anbefaler psykodrama på det aller varmeste!

Jeg skulle gjerne delt litt mer av opplevelsen med dere, men det blir for personlig. Det er sterke og dype prosesser, dette... Men jeg deler gjerne ett av bildene jeg malte i løpet av uka, og håper dere kan glede dere over fargene selv uten historien bak :)

I feel so lucky! Once again I've had the most fantastic week together with my Art Therapy study group. A week heavy loaded with Psychodrama, and Oh My - what a unique method! If you had told me a week ago that I would enjoy spontanious drama games, I would have laughed as a mad! And if you had told me a week ago that it's more than possible to make a roleplay based on an abstract painting, I would have laughed as a mad! But today I just clap my hands! If you've been wondering about joining some kind of therapy, I warmly recomend Psychodrama!

The picture above is from one of the sessions. The story behind the picture is a bit too personal share with you, but I hope you'll enjoy the colors :)

2 kommentarer

banglamarie sa...

SÅ BRA!!!! :)

Torill sa...

Hærlighet, så spennende! Det høres virkelig ut som om alle hadde hatt godt av litt sånn terapi:0)
Hærlig maleri!!! Digger fargene!
klem