søndag, februar 05, 2012

Lek med ord

Jeg kom over en herlig sak på Facebook i kveld som rett og slett inspirerte meg stort! Det er noe med meg og ord... Og hvis jeg i tillegg kan leke litt med ordene, så kribler det i fingrene etter å skape noe. Og i kveld ble det et digitalt bilde - sterkt inspirert av en av de undrende setningene under her:

"Jeg bare lurer: -brenner et hus opp eller ned? -Hvor dum går det egentlig an å bli?? -tar det veldig lang tid å kvele ein sjiraff? -må man vær bifil for å stille opp i kombinert? - hva er forskjellen på "kanskje" og… kanskje ikkje?- -er det straffbart å kvele motoren? -hvor tett står øynene når man er trangsynt? -går lynet fortere når det er olja? -får de arbeidsledige nattevaktene dagpenger? -og hva skjer når man blir skremt halvt ihjel, to ganger??- hvis ei gås ser en skummel film, får ho da menneskehud? -hvor lenge e snart? - hvem e denne "måte" som alle vil jeg ska feste med heile tida?"


Du skal ikke se bort fra at det kan komme flere...

2 kommentarer

Gunn (Merete) sa...

Herlig. :-) Du er flink og jeg liker din form for lek.
Tusen takk Åshild.
Klem Gunn

Pauline sa...

He he, her var det mange gullkorn! :-)