søndag, desember 01, 2013

Et lite uttrykk - luke 1

I sommer fylte jeg de magiske 40, og i forberedelsen av festen brukte jeg mye tid på å tenke og se tilbake på livet mitt og de menneskene som på hvert sitt vis har berørt meg. Det er en prosess jeg anbefaler alle å gjøre! Så mye flotte minner - så mye herlige mennesker! Takknemlighetsfølelsen vokste seg så stor og deilig :) 

Det er advent igjen, og advent er tid til ettertanke. Jeg har derfor lyst til å dele de uttrykkene jeg laget til festen min. Ordene er knyttet til mennesker som betyr noe spesielt for meg, og kunsten ble til mens jeg mimret og sendte gode tanker til den enkelte. Ordene er, tror jeg, ganske allmenne, og derfor ikke minst viktige å løfte frem. Og det fine med både ord og bilder, er at de gir rom for å fylles med det som passer for akkurat meg - og deg, og deg og deg. 

Det aller første uttrykket heter "Autentisk". Det er et ord som blir mer og mer viktig for meg. Det handler om den utrolig spennende (og til tider vanvittig krevende) prosessen det er å bli kjent med seg selv, men også om det å omfavne seg selv - både de gode og mindre gode sidene. Det handler om å være alt det vi kan være. Jeg har mennesker i livet mitt som jeg opplever som autentiske. De inspirerer meg. Det er mennsker som det er enkelt å være sammen med, for de er seg selv. Sånn vil jeg også være. 

God 1. advent! 

Ingen kommentarer