mandag, oktober 20, 2014

Under dyna...


Hva gjør alle de sterke, modige, tøffe og optimistiske menneskene på dager hvor ingenting er i nærheten av verken sterkt, modig, tøft eller optimistisk? På dager hvor de fine sitatene bare vokser i munnen, krummer den rake ryggen, ler hånlig av alt vettet som ligger svett i pannen og motet som har rotet seg helt bort i det kortpusta brystet? Hvor det eneste som kan minne om stål i kroppen, er den emmende smaken i munnen som passer perfekt sammen med skammen over å ikke vise seg å være så fuckin' brave, strong & unbeatable som jeg liker å tro... Og nå går jeg nok en gang rett i den kjente fella jeg pleier å gå når jeg står ansikt til ansikt med ubehagelige sider ved med selv: jeg blir drepende sarkastisk. Jeg hamrer løs med brutale slagferdige ordspill og harselerer uten det minste snev av mildhet. With brave wings my ass...! 

For det er ikke mye modig over meg i dag. Collagen sier de tusen ordene jeg ikke selv klarer å si. Jeg har søkt ly ynder dyna. Kanskje er det der flere av oss sterke, modige, tøffe og optimistiske menneskene gjemmer oss når vi er gått tomme for energi til å gjøre, og ligger der totalt overloaded av følelser etter å bare være

2 kommentarer

Gunn (Merete) sa...

Desverre, noen ganger er livet bare for jævlig og vi har ikke lyst å være tilstede.. MEN, det er nå viktig å tillate oss å ha disse helt intense jævlige dagene hvor alt er bare dritt...Det er følelser som er viktig å kjenne på.. MEN, det er vondt..
Og alle fine ord og sitater glemmer vi nå.
Sender bare en stor klem og varme tanker til deg. Det er vel i grunnen det eneste jeg kan gjøre nå. <3

Camilla sa...

En lang, god klem fra meg også �� Og, så må jeg bare i at collagen i kveld virkelig var en uttrykksfull og fin collage, Åshild. Håper morgendagen blir litt bedre og dagen etter der enda litt bedre ❤️