fredag, desember 12, 2014

12. desember



12. desember
I dag vil jeg glede en venn med en pratekveld.
Hvis jeg kunne velge helt fritt hva jeg ville fylle en fredagskveld med, ville jeg uten tvil fylt den med god prat. Det er så fint å sitte, eller gå for den saks skyld, sammen med gode venner og bare la praten flyte om det vi måtte ha behov for å prate om. Jeg var ikke så god på prating før. Da var jeg best på lytting. Det var tryggere å lytte, for om jeg skulle prate selv, måtte jeg jo våge å by på meg selv – og tro på at jeg hadde noe å by på. Når jeg oppdaget gleden og verdien i det å våge dele mer av meg og mitt, ble opplevelsen av å samtale så mye bedre! Og nå ville jeg ikke vært det foruten for alt i verden. Så, i dag er jeg klar for å fylle kvelden med god prat. 


Ingen kommentarer