fredag, september 30, 2016

Kortlaging fra hjertet



Det er helg, høst og straks oktober. Ute er det mer vær enn på lenge, og høstfargene dominerer for fullt. Jeg, og sikkert flere til, har lett for å bli værsyk. Regn og grå skyer gjør noe med meg... Men, så er det dette med at jeg har et valg her også - jeg kan velge å bli sur fordi været ikke smiler, eller jeg kan velge å tenke at innevær har sine fordeler, det også. For mer enn 10 år siden, når jeg oppdaget kortlaging og stempling, ble det redningen min i hvordan jeg kunne fylle tunge dager med noe fint og meningsfullt. Jeg lagde kort på kort og glemte både tid, sted og tunge tanker. Og det aller aller beste - vet du hva det var? Jo, å gi bort det jeg lagde. GI bort. Ikke lage fordi jeg må, fordi jeg skal selge eller fordi jeg trenger noe til bladet, men lage fordi jeg vil gi det til noen jeg er glad i.

Så ble kortlagingen jobben min, og sakte, men sikkert ble drivkraften dreid bort fra det aller fineste - å lage noe bare fordi jeg vil glede noen. De siste årene har jeg nesten ikke laget kort annet enn når jeg MÅ lage noe til bladet. Sånn vil jeg ikke ha det lenger. Jeg vil finne tilbake igjen til den gode varmen som jeg vil at kortene mine skal ose av. Jeg vil ikke lenger at kortene mine bare havner i ei kasse fordi de er "sjelløse". Jeg vil GI igjen.

I morra, 1. oktober, er det faktisk Worldwide Cardmaking Day. Det er jo en perfekt anledning til å skifte fokus og lage kort med hjertet! Jeg skal på scrappetreff på Inderøya, sammen med både kjente og ukjente, og har bestemt meg for å kose meg med kortlaging hele dagen. Og kortene jeg lager, skal jeg fylle med gode ord og sende i posten til noen jeg er glad i.

Heia oktober - jeg er klar!




Ingen kommentarer