fredag, desember 09, 2016

9. desember



Vi tror vi er gode på å lese andres kroppsspråk, men hvor ofte uttrykker vi ikke noe helt annet enn det budskapet vårt egentlig er? Vi strammer ryggen når vi egentlig bare har lyst til å synke sammen. Vi smiler intenst når tårene presser på. Vi går med nesa i sky når vi egentlig føler oss usikre og små. Vi ser ned og bort når vi egentlig ønsker å bli sett. 


Teksten til dette Pingubildet er opprinnelig "Noen ganger trenger vi bare litt kjærlighet", og når jeg satt her og kikket på selve Pingu, slo det meg at jeg først tolket kroppsspråket som lukket og lite inviterende. Men jo mer jeg kikket, jo tydeligere ble det at Pingu faktisk byr på et stort og overraskende åpent rom i seg selv. Det triste nebbet og de tunge armene former resten av kroppen som et gedigent tomt hjerte. Det er sånn at jeg får lyst til å bore ansiktet mitt inn i det myke tomrommet og fylle det med alle de fineste ordene som finnes i kroppsspråket: 


berøring ❤️ varme ❤️ nærhet ❤️ omsorg ❤️ kjærlighet

3 kommentarer

Tone K. sa...

Åhh.....det er så flott å lese <3

Åshild sa...

Tusen takk, Tone ❤️ Og jeg koser meg med å skrive.

Unknown sa...

Vet du her sitter jeg en tidlig morgen og leser før jobb og hørte plutselig meg selv si :"Vetdu"! hu e så flink ,tenk å sjå d hjerte :) Ha en superfin dag :) maj