mandag, desember 04, 2017

Gode ord - 4. dag i advent 2017




DAG 4:
VÅGE, MODIG, STYRKE

Jeg er så glad for at disse ordene er med i kalenderen. De favner hele spekteret, de, for ved første øyekast ser det ut til at de bare handler om power og guts og svære greier, men mange av oss har opplevd at verken det å våge, være modig eller ha styrke først og fremst handler om det. Tvert om. Det er når du egentlig er usikker og redd, at ordene "å våge" og "å være modig" får ekte betydning. Og det er først når føler deg liten og svak, at ordet "styrke" gir mening.

Mot er ikke fravær av frykt, 
men evnen til å gå videre selv om du er redd.



I dag vil jeg gi bort en av mine favoritt-CD'er. For meg er sang og det å våge bruke stemmen sin noe av det modigste jeg vet om. Jeg føler meg så naken og sårbar når jeg synger - og så modig og sterk når jeg trosser frykten min og synger med hele meg, fra hjerte til hjerte. Jeg vil gi bort en Pingu i dag også.


For å være med i trekningen av dagens luke, må du legge igjen en kommentar her i bloggen eller i innlegget på Facebook.

7 kommentarer

Eli sa...

❤️

Bodil sa...

Hanne Hanssen sa...

Så herlig å lese, fint å få reflektert litt over det å være modig! ❤️

Eva Murray sa...

Så fint kort og fine ord! Du er modig.

Hanne sa...

Motet roper ikke alltid høyt. Noen ganger er motet den lille stemmen som på slutten av dagen hvisker: Jeg skal prøve igjen i morgen.
God klem til deg, du modige venn ❤️

Marit sa...

Modig er viktigst når vi er På vårt mest sårbare. Helt enig. Klem til deg Åshild.

Lena Ekse sa...

God klem ❤️