mandag, desember 04, 2006

4. desember



Ikke regner det, oppgaven er snart levert, resten av dagen er fri - jeg er sikker på at idag er dagen for å gripe de mulighetene som ligger foran meg akkurat her og nå. Idag skal jeg ikke ha fokus på det som kommer, eller på det jeg gleder meg til. Idag skal jeg ha fokus på det jeg kan glede meg over - idag.

Livet er her og nå. Det er det eneste vi vet sikkert.





En hvit rose til min nydelige svigermormor, som døde igår.
Takk for at jeg fikk bli kjent med deg.
Hvil i fred.

3 kommentarer

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Hei Åshild, dine ord er så sanne og så viktige.
Føler med dere i sorgen.
Klem

Anonym sa...

Så godt å høre at du kom i mål med oppgaven, Åshild.
Håper du har tatt deg en velfortjent liten pause idag da...
Bildet du har laget er nyyydelig - og teksten er så sann, så sann....

Det var trist å lese at svigermormoren din er død.
Hils OP så mye. Vi føler med dere....

Klem

Anonym sa...

KOndolerer så mye Ole Petter og Åshild, det var virkelig trist.

Legger ved et dikt til dere:
Kinesisk visdomsord

”Sorg er som en trekant som dreier rundt i hjertet
Med spisser som risper. Det gjør vondt, forferdelig vondt
Til trekantens spisser er avslitt og det bare
er en kule igjen, som glir rundt uten smerte.
Sorg er en prosess som tar tid, men den tar slutt.
Hvor lang prosessen er beror på hva vi har mistet,
hvilke ressurser vi selv har og hvilken støtte
vi mottar fra omgivelsene våre.

Men når gleder over det du har hatt,
overskygger savnet av det du har mistet, når du vet
at du aldri ville unnvært det du har tapt,
selv om du var klar over at du en gang
kanskje måtte gi slipp på det, da er trekantens spisser
avslitt og kulen blir en skatt i ditt hjerte.”

Hilsen Naboen Jeanette