torsdag, august 23, 2007

Litt om alt...

Jeg hadde virkelig håpet jeg skulle få laget noe i kveld, men jommen fløy timene fra meg... igjen... og det til tross for at det ENDELIG står en splitter ny Cuttlebug ved siden av pulten min! Den har ikke en gang sluppet ut av esken sin. Jeg gleder meg som en unge til å teste den ut :) I morra skal jeg! Banna bein!

Tusen takk for de koselige kommentarene på muffinskortet mitt! Og jeg kan fortelle dere at det ble suksess - både med kortet og muffinsene :) Utrolig morsomt å gi bort ting man har laget selv! Og muffinsene ble veldig gode - og veldig annerledes enn vanlige muffins...

Jeg har nemlig konvertert! Etter over 30 år som ivrig disippel i karbo-bransjens trofaste supporterklubb, har jeg konvertert til en forholdsvis ny, men raskt voksende skare: Lav-karbo-gjengen! Siden 1. juli har jeg holdt meg unna både hvetemel-ting, poteter, ris, pasta og sukker. Det høres temmelig ille ut, ikke sant? Men heldigvis har det gått over all forventning :) Jeg har funnet et kosthold som gjør meg godt, og det er utrolig deilig! Plutselig fungerer kroppen! Magen har sluttet å bråke, sykluser er utrolig nok på vei til å normaliseres og energien er stabil.

Hørte jeg et 'halleluja'? *knis* Ok, jeg skal ikke gnåle mer om dette, men legger inn muffinsoppskriften for de som har lyst til å prøve den:

110 gr. malte mandler
110 gr. malte valnøtter
80 gr. smør
110 gr. revet ost
4 egg
1 ts bakepulver
+ evt. søtningsstoff. bær, rosiner etc...

Stekes på 180 grader i ca. 15 minutter.

Åsså MÅ jeg bare nevne at jeg har kjøpt meg ei knakende stilig dongeribukse idag! Den satt som et skudd og jeg gleder meg virkelig til å bruke den!

(Grunnen til at jeg i det hele tatt gidder å nevne dette, er at klesshopping ikke akkurat har vært en fornøyelse de siste årene... men nå *halleluja* så er det bare moro!)

Nattinatt :)

2 kommentarer

Lena sa...

ØY! Jeg vil ivertfall gjerne følge deg i kostholds-omleggingen din - så bare prat om det da!
Så herlig å høre at du har funnet noe som funker - er ikke det DIGG!!!!??
Grattis med CB vennen - kos deg med den!
Ha en fin helg!

Inger Marie sa...

Gratulera med cuttelbugen Åshild!!
Og så herlig at du har funnet et kosthold som gjør at ting funker bedre. Så jeg vil gjerne høre mer om det..
Må bare si at det muffinskortet du har laget var bare knall stilig :)

Ha en strålende flott helg!!

Klem fra Inger Marie