torsdag, juni 14, 2012

Åshild kontorrotte

 Endelig! Etter uker med det berømmelige mantraet: TING TAR TID - så er jeg på plass! Fra å være hjemmerotte i mange år, er jeg nå offisielt en kontorrotte!  Og det er rare greier... Veldig, veldig deilig å ha et eget rom hvor jeg kan jobbe både grafisk og praktisk på én gang. Et lyst og godt rom med imponerende godt system. Men, det er utrolig merkelig også. Når jeg før lett lot meg distrahere av fristende aktiviteter som klesvask, oppvaskmaskintømming og kjøkkenskuffrydding - og dermed også ble sittende utover kveldene for å gjøre det jeg ikke fikk gjort fordi det var så mye annet viktig å gjøre, har jeg nå KONTORTID. Jisses! Det er speisa å si, det! Men det er ikke tull! Jeg har kontortid mellom 09.00-16.00, og med noen småpauser innlagt. Jeg kan ikke huske sist jeg hadde det sånn... Og det er, som jeg alt har sagt flere ganger, rare greier. Men gud bedre så deilig! Bare det å ta på seg sko og jakke for å gå på jobb er noe som jeg hadde glemt hvordan var. Men, det rareste er faktisk det å ikke sette seg ned ved jobbPC'n på kvelden, men måtte fylle kveldstimene med noe annet enn mer eller mindre jobbprega ting. Når alt dette er sagt, så er jeg ikke i tvil: Jeg tror jeg kan venne meg til et liv som dette.

Så, nå tar jeg kvelden. Slå av maskinen, låse døra, tusle ned trappene og ut til sykkelen... (og IKKE tenke på hvor bratt bakken er hjem igjen...!) Vel, Åshild kontorrotte er fornøyd med dagen! Håper du er det også :)

3 kommentarer

Marianne/skorpionen sa...

Så herlig side!!! og digge bilder og farger!
Gratulerer så mye som kontorrotte, dette blir nok helt supert!

Vibeke sa...

Du blir nok en super kontorrotte:):)
Digger siden din:)

God helg:)

banglamarie sa...

Nå har jeg kost meg en stund i din herlige fargerike og sprudlende blogg! Fantastisk at du deler av din kreativitet! Jeg ønsker deg gode sommerdager. Klem