lørdag, desember 14, 2013

Et lite uttrykk - Luke 14

Ja takk. 

Og kanskje spesielt nettopp nå
- midt i innspurten før jul. 
Midt i kakebaking, pakkepakking, panikkshopping, rundvasking... 

Ro til å lytte til vakker julemusikk.
Ro til å drikke en deilig kopp julegløgg.
Ro til å se en fin julefilm.
Ro til å ringe en god venn god jul. (Det er det som ligger i begrepet "ringe julen inn", sant?) 

Det fine med å lage denne adventskalenderen, er at den "tvinger" meg til å sette meg ned i ro og mak og bruke litt tid på å bare sitte mens tankene flyr og fingrene taster. Jeg får et fint pusterom i ellers ganske kaotiske dager. Det gjør meg godt, kjenner jeg.

"Ekte ro er ikke fravær av storm. Ekte ro er å finne fred midt i stormen."



1 kommentar

Pauline sa...

Jeg vil herved melde meg som fast abbonent på din adventskalender!! ♥♥♥

Jeg skal herved gå og "ringe julen inn" hos en god venn, før jeg setter meg ned i ro og mak og lager et julekort til en av mine aller beste venner! :-)