fredag, desember 06, 2013

Et lite uttrykk - Luke 6

Noe av det som gjør meg til verdens heldigste Åshild, er at jeg har så mange venner som har skjønt både gleden og viktigheten av det å klemme. Den fantastiske geniale oppfinnelsen av nærkontakt som både berører, varmer, støtter, gleder, styrker, holder, kribler, blobler, hviler, nærer, smiler og løfter - og det HELT gratis!

...

"Hvorfor gi en klem?
Nettopp derfor! Fordi det er oppløftende. Fordi det forteller noe om deg og hva du tenker om vedkommende. Fordi det er godt. Fordi det utløser endorfiner i hjernen som gjør deg i enda bedre humør. Fordi det kan utgjøre så enormt stor forskjell i det riktige øyeblikket."


...

Jeg har en god venninne som hver eneste gang vi har kontakt, truer med denne fantastiske setningen: "Og når vi møtes, skal du få en skikkelig bamseklem!" Jeg smiler bare ved tanken! Jeg elsker bamseklemmene hennes! Så proppfulle av styrke, varme, kjærlighet, omsorg og ikke minst en gooooood dose humor. Det er som om vi bare MÅ smile og le litt sammen når vi står der med armene varmt om hverandre. Herlighet, så heldig jeg er! Og så har jeg en annen venninne som er klemmolog. Hvor stilig er ikke det å ha på CV'n sin? Og jeg er mer enn gjerne referanseperson - den dama kan klemme! I alle de variantene en klemmolog bør kunne. Herlighet, så heldig jeg er! Og så har jeg en venninne som, med sitt beskjedne og forsiktige vesen, gir meg de vakreste klemmer. Myke, forsiktige og fulle av respekt for mottakeren. En annen venninne av meg kniser så fantastisk herlig når vi er sammen og bare klemme og kose litt. Ja, hele familien hennes er sånn - fulle av nydelig småkos! Herlighet, så heldig jeg er!

Nei, folkens - dette er dagen for å klemme! Myke klemmer, spontane klemmer, trøsteklemmer, bamseklemmer, "Åh, så fint å se deg igjen"-klemmer, jeg-elsker-deg-klemmer! Klem i vei!

(Og i tilfelle noen skulle være i tvil: Jeg tar i mot klemmer med åpne armer anytime!)

Ingen kommentarer