tirsdag, september 30, 2014

Styrke


I morra starter oktober - den rosa måneden hvor det settes fokus på brystkreft. Her er min gave til alle de som på en eller annen måte er berørt av dette. 

Ordet "styrke" er et krevende ord. Det er så lett å kople det sammen med prestasjon. At det er noe som må gjøres. Og så er det så lett å si til noen: "Du er så sterk, du.", og så ligger det liksom i lufta en eller annen sammenlikning med noen andre. For meg krymper dette det fantastiske som ligger i styrken. 

For meg er styrke noe vi alle har i oss. Noe som verken kan eller skal måles, men noe som ligger der som en kilde vi kan hente krefter fra når vi trenger det - enten det er til små hverdagsoppgaver eller krevende livsmestring. Jeg tror at vi har to veier å gå for å komme til denne kilden. Vi kan gå aktivt, skritt for skritt - eller vi kan ha tillit til at vi får det vi trenger når vi trenger det. Som din dag er, skal din styrke være. Jeg tror på det. 

Ingen kommentarer