torsdag, desember 04, 2014

4. desember



4. desember
I dag vil jeg glede en venn med en telefonsamtale.
Jeg er egentlig ikke et ”ringemenneske”. Kan jeg velge, velger jeg heller ansikt-til-ansikt eller en eller annen skriftlig form som mail eller sms. Men de siste månedene har jeg fått oppleve hvilken fantastisk gave det er å ha venner som er ringemennesker! Det er noe spesielt med det å høre telefonen ringe, se navnet på en venn dukke opp på skjermen og så plutselig høre vedkommendes stemme rett i øret – helt uavhengig av geografi. Og en ting er å kjenne at stemmen i røret automatisk får meg til å smile bare ved å være stemmen til et menneske jeg er glad i. I tillegg får den meg varm i hjertet fordi jeg er så heldig å tydeligvis bety så mye for den andre at hun/han ønsker å bruke tid på meg. Og som en ekstra bonus kommer selve skravlingsen – den fine delingen mellom oss. Så i dag skal jeg slå et slag for den gode, gammeldagse telefonsamtalen og ringe en venn eller tre. 


1 kommentar

❤ Kaia sa...

Koselig adventskalender du har !!

Klem fra Kaia