lørdag, desember 17, 2016

17. desember



Det er en virkelig utfordring å ikke klare henge med de andre når jeg nå er en del av en stor gruppe hvor det unektelig er stort fokus på prestasjoner. Jeg var ganske vissen når jeg kom hit, og her har jeg strevd intenst med å finne kilder til påfyll. Kanskje har jeg lett på feil steder? Kanskje har jeg vært på jakt etter feil type næring? Plutselig var det i alle fall helt tomt og totalt knusktørt på energitanken. Det eneste jeg hadde plenty av, var tårer, men de er det ikke lett å se verdien i når det flommer som verst. Da nistirrer jeg i stedet på den visne kroppen og de dårlige resultatene og sånt blir det jo bare enda mer hengehode av... Sammenlikning er ren gift.


Da er det utrolig godt når jeg plutselig møter et blikk som virkelig ser inn bak tårer og vissen kropp, og som skjønner at alt håp slett ikke er ute. Det trengs bare god vanning og riktig gjødsel. Dagens Pingu er derfor en hyllest til alle dere der ute som har et sånt blikk. Takk ❤️ 

2 kommentarer

Tone K. sa...

:)

Unknown sa...

Dagens hjørne.

Man kan gråte-det kan man.
Gråte som små barn i den store skogen vi aldri finner ut av.
Gråte fordi vi ikke fikk den vi ville ha – og fordi vi fikk
Den vi ville ha som ikke lengre er den vi vil ha.

Gråte fordi vi ikke blir elsket av den vi elsker. Gråte over
tapet av den vi elsket.

Gråte over vår ensomme ungdom- og over en ungdom vi har
mistet, og alderen som skjærer ansiktene våre i stykker og legger kroppene våre øde.

Vi kan gråte over et barn vi ønsket og aldri fikk- og vi
kan gråte over de barn vi fikk. Vi kan gråte meget over dem.

Vi kan gråte over at vi aldri ble det vi drømte om å bli,
og over at da vi ble det vi drømte om så var det ikke det vi
drømte om.

Vi kan gråte over livet hver gang det kjører over oss-og over vårt ulevde liv og alle ubrukte dager.

Men hele tiden kan vi le også – det kan vi –vi kan le også.

Eli Skaalmo-

Dette fant jeg for mange år siden -synes det beskriver livet veldig bra . Jeg fryder meg hver dag over dine gode tanker og tegninger -årets julekalender er helt superflott :) Ha en fin lørdagskveld -neste lørdag er det julekveld -Tiden flyver :) Maj