lørdag, mars 18, 2006

Musikk - det er sterke saker!

Det finnes musikk for alt! Vaskemusikk. Bakgrunnsmusikk. Partymusikk. Trøstemusikk. Avslapningsmusikk. Musikk til glede. Musikk til ettertanke. Musikk med humor. Musikk med smerte.

Av og til er det ordene og tekstene som berører. Tekster som setter ord på noe som er viktig for meg akkurat der og da. Ord som oppmuntrer eller får meg til å tenke. Varme ord. Lekende ord. Spørrende or. Krevende ord. Jeg vil kalle dem hjerte-ord. Ord som berører.

Andre ganger blir jeg berørt av tonene eller de forskjellige instrumentene. Forsiktige stillferdige toner. Sprelske lekende toner. Stemningsfylt piano eller saksofon. Fengende og energiske trommer.

Musikk gjør noe med meg. Det er ikke mulig være i musikk uten å bli berørt!

Det er konserthelg med koret. Og jeg berøres av musikken vår. Men like viktig er ønsket om at jeg skal være med å berøre andre gjennom den. Det er et skummelt ønske - for det krever mye av meg selv. Jeg må våge gi av meg selv. Være trygg på at jeg har noe å komme med. Trygg på at de som lytter tror på meg. Jeg må tro på meg selv.

Ingen kommentarer