lørdag, oktober 14, 2006

Surpomp...

I hele går satt jeg ved dataen, med alle studiebøkene strødd utover rundt meg. Dagens timeplan var klar: SKRIV!

Jeg hadde flere oppgaver å velge i mellom, så det burde egentlig vært grei skuring. Iallfall grei skuring å komme igang med noe. Men, neida. Hele dagen i går satt jeg ved dataen. Satt. Og satt. Og kom ikke igang. Jeg prøvde meg på en setning eller to, og i neste øyeblikk 'delete'-et jeg det. Ingen ting funket.

jeg skulte som en gal bort på hobbytingene mine, men stålsatte meg. Og satt. Og satt.

Det sier seg vel selv at humøret ikke akkurat var det beste.

Og i dag tidlig var det på'n igjen. Og optimistisk tenkte jeg selvfølgelig at idag løsner det. Idag skal det skrives. Og skrives.

Så jeg satt ved datamaskinen. Og satt. Og satt.

Og det sier seg vel selv at humøret slett ikke var i nærheten av det beste idag heller! Jeg kjente jeg ble surere og surere. Skikkelig furten. Og begynte å syns synd på meg selv fordi jeg ikke fikk lov til å kose meg med det jeg egentlig ville. Stakkar meg.

Så - i ren protest - snudde jeg rompa til dataen og satte igang med en LO. Temaet ga seg selv.



Og her sitter jeg. Ved dataen. Og jeg sitter fortsatt - uten å ha skrevet noen verdens ting på oppgavene. Men jeg flirer. Flirer av furte-Åshild som syns så synd på seg selv. Som er så barnslig trassen at hun gjør det hun vil likevel.

Og som er så barnslig optimistisk at hun tror at i morra, i morra - da skal det skrives, da!

4 kommentarer

T:o)ve sa...

Guuuuuri-maaaadla for ei herlig furteside da Åshild *glis*
Tror jeg må låne den ideen snart jeg ;o) Hehe!
Skjønner godt at du scrappet istedenfor å lese.....
Slet på samme måte selv i fjor høst.... og nå også.... egentlig..... *sukker*
Å scrappe er i alle fall MYYYe mer gøy enn å se på lungesnitt.....
Jaja.
Ha en videre strålende furtehelg min venn :o)

Unknown sa...

Herlig og beskrivende layout, Åshild... :o)

Anonym sa...

Det er kanskje litt ufint å si det - men jeg må faktisk le litt når jeg ser Furte-LO'n din, vennen - og da vet du helt sikkert hvorfor..... *knis*

Men, når det er sagt, så syns jeg jo litt synd på deg også da. Fordi du ikke kan holde på med det du egentlig har lyst til å gjøre.... For det du egentlig har lyst til å gjøre - det gleder så mange av oss andre også....
Drit i må-lista di idag, vennen - og sett deg ved hobbypulten din isteden.... Da kommer humøret ditt tilbake!!

Klem fra meg :)

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Helt hærlig Åshild, det er så godt å lese, ikke stygt ment men godt å høre at andre har det sånn også.
Likte siden din, utolig artig :)
Håper det har gått bedre i dag :)

Klem