torsdag, januar 18, 2007

Motivasjonsboka

Det er nesten utrolig, men motivasjonsboka har virkelig satt igang store ting! Tusen takk, Gudrun - sitatene fra deg har bare passet så utrolig bra hver eneste dag! Og med sesam-sesam-sitatet var jeg klar! Så etter det har jeg ikke laget flere sider i boka mi. Jeg har samlet nok motivasjon og tro på meg selv til å gjøre fine tanker og sterk motivasjon om til praksis og handling!

For første gang på lang, lang tid, har jeg troen på meg selv og mitt 'bittelille' prosjekt: Å ta meg selv på alvor.

Ja, det høres både stort og pompøst og kanskje også temmelig ambisiøst ut, men det var sånn det måtte bli. Det er der jeg er. Jeg MÅ ta meg selv på alvor. Så nå - med en motivasjon som for første gang virkelig kommer innenfra og ikke fra alle burder og måer og dårlige samvittigheter og andre masete stemmer i hodet - har jeg troen på at jeg skal klare dette.

Så de siste dagene har jeg satt meg små, praktiske mål som skal hjelpe meg på veien fremover, og det går så bra! Og den største forskjellen er at denne gangen er jeg så mye roligere rundt det hele enn jeg pleier å være. Jeg tror til og med jeg skal takle en sprekk og to :)

Jeg fikk følgende nyttårshilsen fra ei god venninne:
Jeg ønsker deg alt godt i året som kommer. Du har alt i deg til å møte de utfordringene det vil inneholde.

Og nå våger jeg å tro på det.

-------

I morra reiser jeg på tur til Stavanger og er ikke tilbake igjen før søndag kveld. Ønsker dere derfor alle sammen en GOD og gjerne også kreativ helg :)

Klem!

4 kommentarer

Unknown sa...

Så utrolig godt å høre... Da har jo alle sitatene og de gode ordene virkelig funket på den måten som sikkert var Gudruns mening.
Jeg har blitt utrolig glad i denne art journalen jeg også, den betyr noe veldig eget...

Håper du får en flott weekend i Stavanger... :-))

banglamarie sa...

Så flott å lese at du har fått tilbake motivasjon og troen på deg selv!! Slike journaler er flotte motivasjonsmotorer for kreativiteten :) Hurra!

God helg :)

gudrun sa...

Så fantastisk at denne lille utfordringen har hjulpet deg på vei.
Fortsett å tro på deg selv.
Jeg ønsker deg alt godt på veien. :)

Annie S sa...

Takk for en flott dag vennen. Håper du får sove litt i natt og at tannlegen får bort smertene dine i morgen. Ønsker deg masse lykke til.

Varmklem