onsdag, januar 10, 2007

Selvros og glitter-briller

Takk, Gudrun! Det sitatet trengte jeg.

Selvros skal man lytte til.
Den kommer fra hjertet.
A. Schoppenhauer

Grubledager er ikke akkurat de dagene hvor selvros får størst oppmerksomhet... Og de siste dagenes grubling og ganske harde selvfordømming er et klassisk eksempel på hvordan jeg pleier å gjøre det. Men idag skal jeg ta på meg noen andre briller og se meg selv på en litt annen måte. Jeg skal faktisk bruke 'glitter-brillene' som vi stemplere snakker om når vi legger ut foto eller scan av et kort vi har laget som i virkeligheten glitrer flott, men som i scannen bare blir blast og kjedelig. Men, med 'glitter-brillene' på, så ser vi med en gang hvor flott kortet egentlig er!

Så, når jeg nå ser meg selv med glitter-brillene på, så ser jeg at jeg faktisk kan være litt stolt av flere ting jeg har gjort de siste dagene! Jeg kan faktisk til og med skimte bittelitt glitter!

Så dagens farge - GUL - passer perfekt! Gult for lys og sol og alt som glitrer, og for et optimistisk syn både på meg selv og det jeg gjør og kan!

Hiiihaa! (hihi - den kom helt av seg selv!)

9 kommentarer

gudrun sa...

Hei Åshild.
Glitterbriller er bra! Det burde vi hatt alle sammen. ;)
Flott, optimistisk og GUL side du har lagd. NYDELIG. STÅ PÅ!

Unknown sa...

Nyyyydelig, Åshild...
Lker de fargesterke og lekne sidene i art journalen din. Trenger ikke "glitter-briller" for å se hvor fantastisk dyktig og kreativ du er... Stå på, Åshild...

Anonym sa...

Ååååå - så nydelig side, Åshild!!

Denne teksten var midt i blinken for deg! :)

Og som Synnøve sier, så trenger vi ikke glitter-briller for å se hvor utrolig kreativ og dyktig du er!!
Og glitrer, DET gjør du !! :)

Klem

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Nydelig side igjen Åshild, du har så flotte sider og jeg liker å få ta del i tankene dine ;)Kjenner meg selv igjen ofte :)
Kos deg videre, gleder meg til å se neste side.
Klem

Ingvild sa...

Hei - så fin motivasjonsboken din blir. Liker så godt fargene du bruker. Nydelig er det ;O)

Ser at sola glitrer....

Vibeke Spigseth sa...

Åh!!!! Så herlig side du har laget i dag! Jeg er så utrolig glad i stilen din,-

Gleder meg til å morgendagens sitat - og s. 4! :-)

Anonym sa...

Underbart härlig sida! Ser fram emot att se mer ur din motivationsbok! :-)

Rita sa...

Nydelig side du har laget!!! Jeg ble så glad av å lese innlegget ditt idag. Jammen skal jeg ta Glitter-brillene mine på ikke være så streng med meg selv. En herlig og sunn tanke som vi alle burde huske på av og til. Tusen takk for at du deler og ha en super duper torsdagskveld :)

Charlotte sa...

Hej Åshild,
Tusind tak for besøget i min blog. Det var hyggeligt at se "fremmede" kigge forbi. Dejligt at blive "fundet", så du kunne se hvad jeg laver. :0)

Synes art journals er så cool! Og herligt indlæg du har lavet om dine glitter briller! Der er lidt at tænke over!

Men vigtigt af alt, er som du slutter af: Vær positiv! :0)