mandag, juni 18, 2007

En kjapp oppdatering

Etter en veeeeldig rolig periode, går det meste plutselig i 120 igjen!

Fredag var jeg i Oslo sammen med Kirsten, på skikkelig jentedag. Først lunsj ved Festningen, så en tur innom Steffens før vi satte kursen mot Gunerius og Solo-butikken. Jepp, det var nemlig planen for dagen: Kjøpe oss noen nye klær! Det er ingen av oss som syns det er noe stas med klesbutikker lenger, for alle klærne der har jo krympet... og de som liksom skal være til oss frodige damer, ligner mer på gardinstoff og i enkelte tilfeller lavvo'er...! Det er virkelig til å bli sur og grinete av!

Okey, så nå lurer du muligens på hvorfor vi gadd å legge inn kjip klesshopping på en ellers så hyggelig jentedag i Oslo? Jeg har oppdaget Zizzi-merket! Derfor :) En helt utrolig kles-produsent som lager utrolig stilige klær til oss med kilo'er både her og der. Og prisene er til å gliiiise av! Så - jeg full av optimisme, Kirsten litt mer avmålt - strenet vi inn i butikken. Og der ble vi. Lenge! Og vi sprang frem og tilbake mellom klesstativer og prøverom, flira og lo når vi våget å prøve stiler vi ikke bruker til vanlig, og smilte superfornøyde når vi fant ting som passet perfekt! 7 nye plagg! Juuhuuu! Og de er så fine! :) Og enda var det penger igjen til en god middag før vi hoppet på toget hjemover igjen. Tusen takk for en herlig dag, vennen *klem*

Lørdag var jeg i 50 årslag, i går kom jeg skikkelig igang med bladjobbing igjen og i dag har jeg sitti med bildebearbeiding og diverse leserbidrag til bladet. Skikkelig datadag... og det kjennes i rompa... *stønn*

Åsså må jeg fortelle at jeg har fått en superduper bursdagsgave av OP - i goood tid før bursdagen :) Jeg har fått meg skikkelig kamera! Et Nikon D40, digitalt speilrefleks. Og jeg er sååå fornøyd! Det passer meg helt perfekt! Enkelt å bruke og det gir fine bilder! Supert for en amatør som meg! Så jeg har knipset litt her og der... Så stas :)

Her er noen av bildene:

Først et par bilder av den nydelige jasminbusken vi har i hagen:



Så et par skikkelige sommerfølelsebilder; barbeint i gresset og med nytt sommerskjørt :)


7 kommentarer

Anonym sa...

Hei vennen, og takk for sist! :) For en utrolig herlig dag! Jeg gliser enda jeg....!! Og det var jommen en ny opplevelse å gå rundt og glise og være så fornøyd etter å ha dratt Visa-kortet på den nette summen av 2.500,- kroner!! Men med 7 nye plagg i posen, så er det forklaring god nok.... Juhuuu!! Gleder meg allerede til neste gang.... :)

Det var tydelig at jeg hadde kledd meg i litt sprekere farger i dag, for på jobben vanket det haugevis med positive kommentarer på min "turkise ankomst".... *knis*
Gleder meg til å høre hvordan lørdagskvelden din ble... :)

Så herlige bilder du har tatt!! Det er utrolig godt gjort å få til så fine bilder, syns jeg, i og med at du bare skulle få selve blitzen på forskudd, he-he.... :)

Håper du får tid til å nyte deilig sommervær også, innimellom bladjobbinga....

Vi snakkes, vennen! :)
God klem

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Måtte bare inn å si hei på deg. Lenge siden sist, tiden går fort og dagene løper avgårde. Flotte bilder du har tatt og forresten jeg har make skjørt ;)

Det er deilig med sommer, kos deg videre. Nyt livet :)
Klem

Jill sa...

Det skjørtet ditt så kjempefint ut, skikkelig sommersprekt 8-)
Grattis med nytt kamera, jeg bruker feriepengene på kamera i år så nå skal jeg oxo snart ta fine bilder. Det blir nok Nikon på meg oxo om noen dager skal du se :-)
Ha en fiiin dag!

Marit sa...

Så utrolig deilig å kunne gå i butikker og finne klær man virkelig liker. Sommeren skal jo helst være litt fargeglad og sprek og det er nitrist at det er så få klær som har laget for alle de som ikke ser ut som 14-åringer.

Så mye mer vel man føler seg når man har klær man trives i :)

skal se om jeg får med noen bidrag til ett trykk denne gangen jeg også. Håper det holder om jeg poststempler det i morgen :)

banglamarie sa...

Gratulerer med kamera og gratulerer med nye klær. Knallkult mønster på skjørtet ditt! LOVE IT!!!

Anonym sa...

Hei på deg.
Gratulerer med lengeførbursdagspresangen..... Såmoro med nytt kamera.
Da kan vi ikke være trygge noen av oss lenger da, når du kommer knipsene på det i tide og utide....:D

Høres ut som dere hadde en kjepekoselig jentedag på by`n.
Og så så fint at dere koste dere i klesbutikken. Det er det lenge siden jeg har gjort ivertfall..:(
Hvor hadde de det merke henn? i hvilke butikker????? Det må jammen prøves ut....

Kos deg med allt det nye du har fått, og kjøpt.....


Stor sommerklem fra HegeT

Anita Hagen sa...

Er det ikke deilig. Nytt kamera, en helt ny verden..av muligheter. Har nettopp investert i likedan type Nicon. Hvis du er en brøkdel kreativ med fotograferingen i forhold til alt annet du tar i, skal det sannelig bli en fryd å følge dine blinkskudd!

Lykke til med knipsingen!

God klem fra Anita