torsdag, august 30, 2007

Si det med blomster

Jeg er så utrolig glad i blomster. Noen ganger syns jeg hvite liljer er det vakreste i verden, andre ganger er det fargesprakende buketter som gjør meg glad. Det er jo det som er flott med blomster; det finnes blomster til alle anledninger. Uansett hva du ønsker å formidle ved å gi bort en blomst, finner du garantert en blomst som passer perfekt.


Jeg skal gi bort en bursdagsbukett i helgen, og vet ennå ikke helt hvilke blomster det blir. Jeg stoler på at de riktige blomstene lyser litt ekstra mot meg når jeg kommer til blomsterbutikken :) Og sammen med blomstene hører det jo med et lite kort. Og det må jeg selvfølgelig lage selv! Så idag tidlig kriblet det i fingrene - og det er det faktisk lenge siden det gjorde sist! Kanskje det var tanken på nydelige blomster som satte det hele i gang? Vel, klokka 8 satt jeg allerede ved hobbypulten, med fingrene fulle av alkoholblekk. Og hva tror dere jeg laget? Jo, nettopp - blomster! En blomsterbukett må jo få følge av et blomsterkort :) Og selv om kortet ikke ble slik jeg opprinnelig hadde sett det for meg, så ble jeg glad i det likevel. For blomster er vakkert! Og med varme og sterke Piñata-farger passer kortet perfekt til mottakeren. Vakker, varm og sterk. Dessuten er det morsomt å lage kort som ikke er standard kvadratiske. Det blir liksom litt ekstra...

Nå er det tilbake til bladjobbing. Det er mye flott denne gangen også, så det er bare moro å jobbe med det! Ha en fin dag, kjære dere :)


(- og torsdag er en perfekt dag å kjøpe seg en bukett med flotte blomster... ikke sant?)






I love flowers. Sometimes I find a white lily the most beautiful in the world, other times it’s the colourful flowers that makes me happy. That’s what’s so great about flowers; no matter what mood you’re in, you always find the perfect ‘flower match’.

This weekend I’m going to give away some flowers, and I’m making a homemade card too. Flowers need a blooming card, don’t you agree? I’ve used the Piñata alcoholic ink to make a background. Love the strong colours! And I think the card came out as a perfect ‘match’ to the receiver; full of beautiful, warm and strong colours! It’s also fun to make something else than the usual 6”x6” cards…

Wish you all a nice day, and – Thursdays are perfect for buying flowers, don’t you think? Come join me :)

10 kommentarer

banglamarie sa...

SÅ lekkert; varmt og flott kort!!!
Mottakeren er jammen heldig som har deg som venn :)
Kort og blomster er så koselig!!

Anonym sa...

Åååå så utrolig lekkert i herlige farger. Må nok kjøpe meg piñata farger jeg og.
Ønsker deg ei god helg Åshild.

Anita Hagen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anita Hagen sa...

Fyyyyyyyyy fader så utrolig lekkert! Hvor i alle dager tar du det fra? Du er helt rå på å sette sammen knæsje og kuuule farger. Hørte rykter om at du er nøye og omstendig når du skaper ting *kremt* (slapp av Annie, jeg nevte ingen navn *knis*), og det betaler seg til gangs Åshild. Lekkert lekkert LEKKERT!

Klem Anita

Annie S sa...

Sier som Anita: Fyyyy fader...

Mer trengs vel ikke? :)

Anita da....jeg som tenkte jeg skulle foreslå at jeg kunne guide deg ned til Horten en dag, men spørs om jeg tørr det når du røper meg slik? hehe

Åshild, gleder meg til å reise på tur med deg igjen. Kan bli en trøtt helg hvis vi skravler like lenge om natta denne gangen som sist vi var hos Elsi ;)

Ha en super duper helg, vi drar på campingen igjen i ettermiddag. Endelig fikk vi vogna vår i går!

Klem til deg og hils din kjære!

Marit sa...

Nydelig, rett og slett nydelig :)

Ønsker deg en strålende helg og tusen takk for tankene du deler med oss andre.

Anonym sa...

Wow! For en fantastisk fargerik og kreativ blomsterbukett! Nyydelig!!!

Så bra at stemplene er i hus :) Gleder meg som bare det til å se dem brukt på dine lekre kunstverk!

God helg! Klem!

Beata Ewa sa...

Det var helt utrolig lekkert kort, Åshild! Fargene er fantastiske, varme og friske! Nydelig!!!!

Anonym sa...

Fy flate - jeg tror jeg dååååååner!! Dette var vanvittig lekkert, Åshild! Skjønner ikke hva du er laget av!!!! Kunstverkene dine er i en klasse for seg - ingen tvil om det!

Håper dere får ei fin helg!
God klem

Maya sa...

Åhhh for ett utrolig vakkert Blomster kort!
Nydelig!