fredag, november 02, 2007

BOM - en lystløgner & skrytepave

"Utover å gjøre mitt beste har jeg ingen ambisjoner!"

Jaaah. Særlig. Ok, så kan det duge som en greie å strebe etter, men foreløpig er jeg et godt stykke fra å nå den salige tilstanden sitatet viser til. Som streber og perfeksjonist, jeg har vel skrevet noe om det før også, så duger ikke begrepet "godt nok". Da ringer alle bjeller og maner meg til å ha fokus på "enda litt bedre".

(Nå må jeg bare skrive litt om skrivefeilene mine som dukker opp her... Først kom "suge" istedenfor "duge"... En indre voice i meg som ropte ut at "dette suuuger, Åshild!"? Så, når jeg skulle skrive "streber", ble det "strever". Og det har jeg ikke noe problem med å svelge... det er nemlig minst like mye strev som streb, dette. Kjenner faktisk at jeg blir litt tung i hue av å skrive om dette. Ganske nært skallebank, egentlig.)

Så, okey, jeg er ikke veldig god på det fengende innholds-sitatet mitt, men hva med selvoppfyllende profetier og tankens kraft? Hvis jeg proklamerer sitatet høyt for meg selv hver dag fremover, så blir jeg sånn, ikke sant? Og som prestedatter har jeg tydeligvis visse fordeler; Alle ting tjener Herrens sande børn tilgode! Så, I'm in! Nå skal det tankes og kreftes til den store gullmedaljen! På tide å utfordre Perfeksjonista og Streba til kamp!

"Utover å gjøre mitt beste har jeg ingen ambisjoner!" Så det så!

(- jugakors på ryggen er lov, asså....)

1 kommentar

Evy-Kristin sa...

*hælge-klæmma*


...fra en anna "lystløgner&skrytepave" ;o)