mandag, januar 17, 2011

Noen glimt fra Pippi-kåken min ♥ + PPP 1d

Ting tar tid.
Det er et kjent fenomen. I know.
Men akkurat nå passet det faktisk bra at ting har tatt tid. Det er nemlig først nå nylig at jeg har fått på plass ting og tang sånn skikkelig i den lille kåken min. Og hva passer vel bedre enn å vise noen glimt fra den nå når vi snakker om Pippifarger og Pippiinspirasjon? For jeg har - bevisst eller ikke - fylt hjemmet mitt med nettopp dette. Bare se her:

Fargerik knaggrekke i gangen ønsker velkommen inn - sammen med en hel haug fargerike skjerf og vesker. Ja, til og med min turkise treningsstrikk ser farlig sprek ut der den henger, sant? *ler*
Noen lekne loppisfunn... (Og Nils Johan, samboeren min... Kjekt med en kar som hører hjemme på kjøkkenet! *ler*)

Og så har jeg fått verdens kuleste tapet på den ene kjøkkenveggen! Den er grønn, med gult, blått og hvitt mønster - og det gule har sånn stilig fløyelseffekt. Er stråååålende fornøyd med denne fargeklatten midt oppi alt det hvite :)
Tiddelituuuu! En rammecollage av loppisfunn og et par av bildene mine:
Og så må jeg jo ha med Pippigardinene mine *smiler sååå fornøyd*
Helt til slutt - arbeidsplassen min. En gammel 70-tallspult som jeg har malt opp i lilla og gult. Og sammen med en rød rørstol, er det i alle fall ingen kjedelig arbeidskrok.

Så til dagens lille Pippiopgave:
Hvis du skal lage en liste over hva du mener er Pippi-kvaliteter, hvordan vil den se ut?
La deg gjerne inspirere av lista i boka, men kanskje er det sider ved Pippi som du syns er spesielt viktige for deg, men som forfatteren ikke har tatt med? Jeg utfordrer deg til å lage en liste på minst 5 kvaliteter. Og noter den ned, for vi skal gjøre noe mer med den lista de to neste dagene :)

3 kommentarer

banglamarie sa...

Så utrolig lekkert hjem du har! Mange gladfarger og herlig kombinasjon. Kjenner gjennom skjermen at ditt hjem må være et hjem det er godt å komme på besøk i! Synes bildene dine er så gode! Flott kombinasjon med rammer, bilder og speil! Lekkert!!
-og knalltøff kjøkkenvegg!!!

-hvis jeg er i nærheten ringer jeg gjerne på, men du skal få en sms på forhånd altså.

Unknown sa...

En sprell levende Pippi-dame har laget et sprell levende Pippi-hjem! Tøfft!

Maggie sa...

Herlige bilder fra Pippi-kåken din!