fredag, desember 09, 2011

9. desember - "Drøm store drømmer"


Jeg er definitivt ingen Gunn Vottestad, men jeg er en stor drømmer av motivene hennes! Herlige, naivistiske, stemningsfulle hus! Hus som får meg til å ha lyst til å krype inn et av vinduene bare for å få lov til å være en del av det jeg oppfatter som et ekte hjem. 

Jeg vil også ha et hus. Og jeg vil tillate meg selv å drømme S T O R T, selv om økonomien roper om noe helt annet. Det er lov å drømme. Og det er definitivt lov å drømme stort! Jeg drømmer om hus. Hva drømmer du om? 






...

Kanskje er du av dem som drømmer om å finne kjærligheten? 



"Dette er filmen for alle romantikere og alle de som fortsatt ømsker å tro på kjærligheten. Et møte mellom to ukjente på et tog i Europa, fører oss inn i en varm og vakker sommernatt i Wiens gater. Jesse er fra USA, og har akkuart gjort det slutt med kjæresten i Madrid. Celine er en fransk student som bor i Paris, som er på vei hjem etter å ha besøkt bestemoren i Budapest. Disse to er vidt forskjellige mennesker, men de finner raskt den mirakuløse kjemien som så sjelden oppstår mellom mennesker. De bruker hele kvelden og natta til lange diskusjoner om livets store spørsmål, og filosofiske betraktinger om kjærligheten. Byen er en vakker kulisse som forsterker den gode tonen mellom de to. Selvfølgelig ligger romantikk i luften, men hvordan vil dette møtet påvirke livene deres? Skal de tro på kjærligheten, eller skal de bare takke for et fint møte og dra hver til sitt? Ethan Hawke og Julie Delpy gjør helt fantastiske rolleskikkelser i denne romantiske og annerledes filmen.Gled dere! "


...

Vi er mange som drømmer...




Eg ser det på deg frå mi seng Drømmer som vokse som en blomstereng Og en helt spesiell og vakker dag Springe eg øve gjerdet med alt eg har Eg komme te å plukka dine drømmer Til bakken er bar

Eg vil ha det som eg hadde det då Du gjorde det umulige Du ga oss følelsen at alt kunne skje Det va kaniner i hatten Eg venta på elefanten

Du dro et par kaniner opp av hatten, Eg sto og venta på elefanten 


1 kommentar

Anonym sa...

Den som ikke drømmer, kan aldri få en drøm oppfylt! Her drømmes både små og STORE drømmer. Ønsker deg ei riktig GOD HELG, Åshild!

Lise D.