mandag, mai 07, 2012

"A dream can take you anywhere"

Det er så viktig å drømme! Og drømme S T O R T! For i drømmene ligger det så mye potensiale. Det deilige med drømmer er at de kan være alt fra små, herlige hverdagsdrømmer - som "... ååå, i dag hadde det vært fint å bare pakke tursekken, reise ned til sjøen og ta lunsjen ute!", til drømmer mer i visjonærstørrelser - som "... når jeg bare (...) så skal jeg reise jorda rundt! Eller åpne min egen sjarmerende lille kafé! Eller synge i Oslo Konserthus! Eller kanskje skrive en bok?" 

Om bare kort tid går en av mine store drømmer i oppfyllelse: Jeg flytter hjemmekontoret mitt ut av huset og får meg et kontor uten "hjemme"-prefiksen! Det har jeg lengtet etter i lang, lang tid. Det å endelig kunne lage et mer naturlig skille mellom jobb og fritid, mellom kontor og stue. 

Så nå sitter jeg her, på hjemme-i-stua-kontoret mitt og vet at dette er den siste uka jeg må ha det sånn. Fra og med midten av mai skal jeg stå opp, spise frokost, ta på meg sko og jakke, sette meg på sykkelen og dra T I L jobben! Og utpå ettermiddagen skal jeg pakke sekken min, ta på meg jakka, sykle (ok da, TRILLE...) den laaaange bakke hjem og si som så mange andre sier helt naturlig: Ååå, så godt å komme hjem etter en lang dag på jobben! 

Nyt maidagen - om den er hvit, grå eller blå :)


1 kommentar

Desire Fourie sa...

Beautiful and I totally agree with the sentiment ... dare to dream.
Hugs
Desire