tirsdag, desember 02, 2014

2. desember



2. desember
I dag vil jeg glede en venn med et dikt.
Jeg er så glad i ord. Og jeg har så inderlig trua på ord også. De kan ha en helt unik gjennomslagskraft og treffe oss midt i hjertet. Og noen mennesker er så fantastisk dyktige til å sette ordene sammen slik at de ikke bare treffer hjertet, men danser syngende på vei inn og berører oss både varsomt og intenst i det de treffer oss. Norge er fullt av dyktige lyrikere, og vi har sikkert alle våre favoritter. Jeg har i alle fall mine. Og nå skal jeg tenke på en spesiell venn og finne det diktet som jeg har lyst til å gi bort i gave til vedkommende. 


1 kommentar

Berit sa...

God 2.advent!

Ord er helt klart noe som kan treffe en rett i hjertet eller for den rett i leveren! :)
I år ga jeg bort en vennskapskalender - og sitter å finner fram litt "adventsgleder" som skal få fare rundt om :)

Diger klemmepåklem fra meg