torsdag, desember 01, 2016

1. Desember

"Med gode venner i ryggen" 


De likner

Venner i ryggen og vende ryggen til


Jeg er så takknemlig for at

mine venner vender ryggen bort

og hjertene til


Så kan jeg bare håpe

at de tilgir meg

at jeg står her med ryggen til

akkurat nå


Hjertet mitt banker så

varmt det bare kan 

bakover

ut og gjennom 

mot hjertene til

de hendene jeg har i ryggen


...


Det er 1. desember og tradisjon tro blir det adventskalender fra meg i år også. Og siden advent er akkurat samtidig med mine Rørosdager, syns jeg det passer perfekt å la min fine livsstilsendringskompis Pingu få slå an tonen og bli årets røde tråd. Aller helst skulle jeg laget 24 splitter nye bilder, men det vet jeg at blir bare stress. I stedet for har jeg hentet frem igjen noen av favorittene mine. De tåler å bli vist frem igjen, og så har jeg planer om å krydre dem med litt skriblerier. Ønsket mitt er at det blir en ny luke her hver dag, så får vi se om det lar seg gjennomføre. 


Bak den aller første luka i kalenderen ligger bildet "Med gode venner i ryggen.". For meg kunne ikke kalenderen startet med noe bedre! Tenk å være så fantastisk heldig å ha så mange gode venner i ryggen som det jeg føler jeg har. Snakk om å telle sine blessingser! Denne adventskalenderen er derfor dedikert hver eneste en av dere. Dere betyr så mye for meg. Hver dag nå gjennom hele adventstida skal jeg ikke bare få sende dere gode tanker, dele refleksjoner og sette fokus på det jeg mener er viktige ting - jeg skal også få ha dere i ryggen! Er det noe jeg virkelig trenger nå, er det solid ryggstøtte. Ikke bare fordi jeg står i krevende prosesser, - nei, faktisk kanskje vel så mye for å ha fokus på alt det fine som er i livet mitt. For, tenk dere at dere står oppreist og har gode venners hender som fysisk støtter dere i ryggen. Det er så fort gjort å ha fokuset kun på det mest synlige - som her at vi med ryggstøtte står støtt, og det er godt i seg selv, men det er jo så mye mer! Bare kjenn på all varmen som stråler ut fra alle hendene! De gode berøringene! Samholdet. Fellesskapet. Tilliten. Troen. 


Med gode venner i ryggen - snakk om genial oppskrift på en fin desember!


4 kommentarer

Bodil sa...

Gode tankevekkende ord, Åshild😃. Og ett artig tiltak som jeg nok kommer til å ha bra utbytte av, så det er bare å glede seg til fortsettelsen😉

Tone K. sa...

Så flotte ord Åshild....og viktige :)
...og for noen herlige pinguer :)
Håper du får en knallfin førjulstid :) ....også ses vi i morgen igjen da....siden du skal ha adventskalender :)

Åshild sa...

Takk, Bodil og Tone ❤️

Unknown sa...

HURRA - ny advent og Aashild lager kalender til oss alle -TUSEN TAKK :) Maj Ibe