torsdag, mars 16, 2017

Kjærlighet uten det røde...


Det lages virkelig ikke mye her hos meg for tiden... Formen har vært så som så siden lenge før jul, og det har visst humøret vært også. En salig blanding av fatigue og vinterdepresjon har gjort at jeg har blitt Sjefen av sofaen. Det blir det ikke mye kreativt ut av. (Bare en haug med MasterChef-episoder og oppussingsoprogrammer...) 

Men så er de disse ATC-greiene, da. De har vist seg å være de mest overkommerlige å gå løs på. Ja, jeg skriver bevisst "gå løs på", for her er vi langt unna flow og mojo og sånne ting som gjør at fingrene går av seg selv... Nei, vi snakker kamp og utfordring og småslossing og pushing. En real kamp med farger, materialer og teknikker. Men de er ganske små (2,5 x 3,5") og skal bare byttes bort og ikke selges (og det gjør noe med prestasjonsangsten). Dessuten er det ok å lage mange like - disse skal jo være en serie på 6. Så på scrappetreffet i Tromsø, sånn laaangt ut i de sene lørdagstimer, sloss jeg meg frem til disse - temaet var "Kjærlighet uten rødt". Og jeg kjente til og med glimt av skaperglede underveis i prosessen! Så til dere som har det som meg og føler dere må sloss for å få til noe kreativt: test ut ATC-er. Få med deg en venn eller tre og avtal at dere skal bytte innbyrdes. Det er koselig og (i alle fall ganske) upretensiøse greier. 


Ingen kommentarer