lørdag, desember 02, 2017

Gode ord - 2. dag i advent 2017


DAG 2
KJÆRLIGHET, NÆRHET, BERØRING
KLEMMER, HÅND I HÅND

Se på den rekken av gode ord, a! Blir du ikke varm i hjertet av å lese dem, så vet ikke jeg. Fellesnevneren er "å være glad i". Kjærlighet oppstår når to mennesker er glade i hverandre, og når vi er glade i noen, får vi behov for å være nær, for å berøre, for å klemme. Hånd i hånd - det er virkelig en tillitsfull måte å gå sammen på. Finne en felles takt, gå i samme retning, gi hverandre trygghet og støtte, være der for hverandre - og samtidig ikke miste seg selv. For det er i møtet det fine skjer, der jeg møter deg og du møter meg. Der hjerte møter hjerte, der hud møter hud, der følelser møter følelser, kinn møter kinn, hånd møter hånd. 


I dag vil jeg gjerne gi bort en hjertestein som har fulgt meg i mange år. Den ble funnet på vakre Borrestranda i Horten og er liten, men myk og vakker. Jeg har hatt den med meg i lomma på tøffe dager, strøket på den når jeg trengte ro, og holdt den i hånda når jeg trengte påminnelse om at det finnes kjærlighet - alltid, selv om den ikke alltid er så lett å få øye på. Dette er en gave fra hjerte til hjerte, og det er også dagens Pingu. 

 Legg igjen noen ord eller et hjerte i kommentarfeltet (her i bloggen eller på FB), så trekker jeg derfra.




10 kommentarer

Torill sa...

Love is all you need😍❤️👍🏻

Helle sa...

♥-klem

-Helle-

Bodil sa...

Varmer godt disse orda dine😍

Guri sa...

Så raus du er som vil gi vekk en nydelig hjertestein 😍

Heike sa...

Den teksten berører Åshild❤️Og akkurat nå mer enn noensinne�� hjertestenen kan også berøres, ligge i hånd, gi nærhet og berøres- KJÆRLIGHET❤️❤️

Eli sa...

Du har en helt egen evne til å berøre med ordene dine❤️ Takk! På Borrestranda har jeg gått mange ganger; den siste gangen mens vi ventet på at hjertet til ett av de fineste menneskene jeg noen gang har kjent skulle slutte å slå så hun kunne få fred. Hun hadde de varmeste klemmene og de mykeste hendene❤️

Camilla sa...

Du skriver så fint, vennen ❤️ Har sagt det før, men må bare si det igjen☺️ Rakk ikke å skrive noe i går, men jeg var innom. Gleder meg til å følge deg gjennom den fine adventstida.

Cathrine Sandvik sa...

Du er en av de fineste menneskene jeg kjenner. Glad i deg til evigheten og forbi! God klem

Hanne Hanssen sa...

Det gleder et ❤️ å lese adventskalenderen. Veldig koslig i førjulsstria. ��

Eva Murray sa...

Så gode ord og tanker, Åshild! Jeg gleder med til å følge deg gjennom adventstiden.

Klem fra Eva