mandag, juni 12, 2006

Det ordløse språket

Noen dager gjør ord meg sliten. Sliten av å forklare. Beskrive. Tydeliggjøre.

Noen dager kommer ordene av seg selv. Trillende. Lekende. Lett.

Noen dager skaper ordene mine bare distanse. Både til meg selv og til de rundt meg. Ordene blir til en kamuflasjedrakt. Jeg gjemmer meg i dem. Pakker inn. Kamuflerer.

Og noen dager har jeg rett og slett ikke ord. Jeg finner dem ikke. Jeg kan lete og lete. Smake. Og forkaste. Noen dager er jeg ganske enkelt ordløs.

På ordløse dager trenger jeg andre måter å uttrykke meg på. Andre måter å møte mennesker på. Andre måter å bli møtt på.

Som med hender - det ordløse språket.
Varme. Myke. Åpne. Sterke. Ømme. Beskyttende. Trygge. Nære.

Og våge ta imot.
Våge å sitte stille.
Nært.
Bli strøket på.

3 kommentarer

Unknown sa...

Hei Åshild.
Takk for kommentaren på bloggen min. Gleder meg til å se din freestyle layout, jeg også. Jeg har planer om å begynne på den i kveld(hvis jeg får tid)...

Utrolig herlig layout du har laget, du har så vannvittg flotte tekster på alt du lager.

Har laget en freestyle layout som jeg har lyst til å prøve å få publisert i Ett Trykk. Kan du sende meg e-post adressen din på synaas@gmail.com.
har tenkt å prøve meg på skissen også... :)

Ha en fortsatt fin dag, åshild

Anonym sa...

Hei vennen.
Det er like spennende hver gang jeg prøver å komme meg inn på bloggen din...
Heldigvis gikk det bra nå. :)

LO'en du har laget er fantastisk flott! Og som vanlig skriver du så beskrivende godt og ærlig! Denne kombinasjonen er jeg så inmari glad for at du deler med oss, og den gjør noe med meg...

Klem

Ania sa...

Du er flink med tekst, det er jeg enig i! Det savner jeg selv å bli flinkere i :) Men - hendene trenger ikke nødvendigvis være et ordløst språk =)