søndag, januar 16, 2011

Pippi Power Prosjekt 1c - Pippi-pimping!


For ei som er så glad i farger som det jeg er, er det nesten umulig å gå forbi den delen av kapittel 1 som handler om det å pippifisere de fysiske omgivelsene. Det er vel ingen hemmelighet at jeg er glad i den lekne retrostilen, med en saling miks av farger og former. Nå ser jeg jo at det er skikkelig Pippisk! 

Oppgave:
Pippi-pimping!
Jeg liker så godt ordet ”pimp”! Det er et grådig lekent ord, ikke sant? Og slik jeg forstår og bruker ordet, handler det faktisk om å leke. Det handler om å leke kreativt med noe gammelt og nettopp gjennom det kreative gjøre det gamle om til noe nytt. I interiørblogger snakkes det for eksempel stadig om å ”pimpe ditt eller datt fra IKEA”. Det er det jeg vil du skal gjøre i dag! En ekte Pippi-pimp. La deg veldig gjerne inspirere av tipsene som står i boka, for de er herlige! Men finn gjerne på helt egne ting også. Og del med oss, a? Legg igjen en kommentar her sånn at vi kan inspirere hverandre til å pimpe oss i Pippi-modus. Kanskje kan du gjøre som forfatteren foreslår – ha én ting i hvert rom som minner deg om Pippikreftene dine? Kanskje vil du heller ha flere små ting i ett rom? Det er ikke så nøye! Det viktigste med dette syns jeg egentlig er å ha det morsomt med å tenke lekent, ja, gjerne litt oppnedbakframogomvent!  

Noen inspirasjonsbilder, bare.... Selv om disse er av litt større og omfattende pimpe-prosjekter håper jeg de likevel kan inspirere til litt lek i heimen :)





4 kommentarer

T's Creations sa...

Jeg har ikke boka, men følger med her hos deg uansett hva du finner på! :)
Fikk en god latter i dag - pimping! :o) "Pimp my car!" osv. gir meg egentlig assosiasjoner om MTV-videor med lettkledde damer, glorete klær, juggel rundt halsen osv. Men hos deg - herlig! Morsomme interiørbilder i farger som gav spreke, kreative assosiasjoner istedet! :) *klem*

Unknown sa...

Hi-hi - godt gjort - for i dag skal jeg "pimpe" to puter fra IKEA! Min snille, herlige bestemor på 86 år har hekla mormorruter (oldemor? bestemor? - hører mange forskjellige navn på disse hekleriene) - disse skal jeg nå prøve å sy på to mørkeblå puter. De går i fargene blått, kvitt, svart og grått i forskjellige varianter.
Har også "pimpa" andre puter med å sy på retroblomster klipt ut fra gamle stoffer. Ei pute har fått "lappeteppe" av forskjellige dongerystoffer, blonder og knapper.
Ellers har jeg "pimpa" lysestaker i tinn. Jeg har limt på fargerike asjetter/tallerkner oppå. Kan sikkert bygges flere i høyden slik at de blir etasjefat.
Inspirasjonsfjøla mi er et stykke drivved der jeg har hengt opp forskjellige utklipp med tekst og farger på. Eks: Gi deg selv muligheter - Give it a try - Vi bør gjøre ting som vi synes er morsomt. I beste Pippi-stil!
Gamle esker får nytt liv med fargerikt papir, blonder og knapper. Bare fantasien setter grenser.
Gamle Norgesglass/ syltetøyglass blir fine med blonder, hyssing, bilder m. m på.

Er ferdig med Pippi-bildet mitt, håper jeg får foreviga og sendt det til deg senere i kveld.

Gleder meg på fortsettelsen av PPP! Om jeg ikke får gjort alle oppgaver, så settes i alle fall tankene i sving!! YES!

PP-klem.

Gunn (Merete) sa...

Hei på deg.
For ett herlig prosjekt du har satt igang. Har stor sans for det og ikke minst for Pippi- ho var de første bøkene jeg fikk og jeg storkosa meg med å lese dem og drømte meg bort i hennes verden.
Jeg har ikke anledning til å delta i dette prosjektet, men jeg følger med i bloggen din og det kan nok hende at jeg vil gjøre noe av disse tingene... Kos deg videre.
Klem Gunn :-))

Maggie sa...

Jeg er endelig i gang med å lese boka, takket være ditt prosjekt!
Ser at du allerede er ganske pippisk av deg. herlig med masse farger.
Selv må jeg ha noe knall rødt rundt meg, og ble veldig fornøyd da min kjære gikk med på at bilen vi kjøpte i fjor skulle være rød. Nå blir jeg glad hver gang jeg ser den :)