søndag, desember 11, 2011

11. desember - Hoppe... men nyte først!


Sånn, da er det på plass! Jeg måtte bare nyte litt først... :) 

Dagens kunstner har jeg gledet meg til å vise frem her, for helt siden jeg fikk se dette bildet hans, har jeg vært stor fan! Bildet under har nemlig en utrolig herlig tittel:

"Han bærer stupet i seg." 

Gid jeg hadde kommet på de ordene først selv! Jeg syns tittelen er genial. Enkelt og greit. For sånn er det vel med oss alle...? Vi sitter på kanten av stupebrettet og vet at det som gjelder, er å hoppe. Og inni oss så hopper vi - om igjen og om igjen. Vi øver oss inni oss. Og så holdes vi kanskje tilbake av at vi er redd for at stupet vårt ikke blir like flott eller bra som det stupet vi bærer inni oss... Eller kanskje har vi ikke lyst til å stupe. Ikke akkurat nå. Kanskje holder det i massevis at vi bærer stupet inni oss. Kanskje har vi bare lyst til å nyte utsikten enda litt til... Hva vet jeg. 

Kos deg!





Og mens du nyter utsikten, kan du kose deg med en herlig liten film: 



En ung prest som nettopp har mistet sin kone reiser til en liten provinsby for å vikariere. Menighetens faste, men av etter hvert åpenbare grunner suspenderte prest, pastor Wredmann, tar ikke i mot ham med åpne armer, men i de nære omgivelsene finnes andre som er langt hyggeligere: Den alltid velmenende, men meget forsiktige hotellportieren Jørgen Mortensen, som p.g.a. en sportsskade ikke er i stand til å ha sex når han er sammen med noen, men like fullt er hemmelig forelsket i den italienske kjøkkenpiken Giulia. Den minst like velmenende og veldig klossete Olympia som mister alt i gulvet og har hatt 46 jobber siden skoledagene. Juventus-entusiasten Hal-Finn, som bedriver en heller særegen form for kundeservice på Stadionrestauranten, og som til tross for flere hete besøk hos damefrisøren Karen aldri får klippet håret. Alle har de en forsiktig drøm om å finne lykken. Og det skal vise seg at drømmer kan gå i oppfyllelse, godt hjulpet av noen dødsfall og et kveldskurs i italiensk.

...

Aller helst vil jeg dele Mariann Aas Hansens sang "One small step for me" med dere i dag, men den finner jeg ikke noe sted... Har du derimot lyst på noe vakker for øret, så kjøp gjerne CD'n. Jeg tror du kan finne den på Spotify også.

Men kos deg gjerne med denne sangen også:


Benen i kors

Ingen kommentarer