tirsdag, desember 10, 2013

Et lite uttrykk - Luke 10



Jeg ble plutselig uten internett mandag kveld, og har fortsatt ikke fått nettet tilbake (dette skrives fra kontoret). Så luke 10 kommer både sent - og enkelt...

Hva hadde livet vært uten musikk? 
Fattig. Fattig. Fattig.
I alle fall for meg som er vokst opp med det.
For meg er musikk noe som alltid kan gi meg noe - samme hva slags humør jeg er i og hvilke følelser som herjer i meg. Jeg var på besøksrunde i går, og fellesnevneren for samtaletemaer var nettopp musikk. Der jeg stoppet først, dreide samtalen seg om musikk og følelser. Stopp to handlet om musikk og begeistring/engasjement. Og stopp tre satte fokuset på egen formidling av musikk. 

Jeg har ikke sunget på nesten et år. Stemmen har ikke vært som den skal, og jeg mistet både lysten og motet på å bruke den. I bilen på vei hjem igjen fra Trondheim, hadde jeg på radioen, og de spilte skikkelig gode, gamle 80-tallslåter og plutselig hørte jeg meg selv gaule av full hals! Ble nesten på griner'n av meg selv, jeg! Jeg har det så fint for tiden - og kanskje stemmen min er mitt barometer på hvordan jeg har det med meg selv? Så nå sitter jeg her og leker med tanken på å starte 2014 med å synge i kor igjen.... 



Ingen kommentarer