torsdag, september 25, 2014

Ett skritt av gangen


"Faith is taking the first step even when you don't see the whole staircase."

Teksten sier egentlig det meste av dagens tanker. Det handler mye om tro og tillit når vi står i livskriser. Tro på at ting blir bra til sist og tillit til både oss selv og menneskene rundt oss, enten vi snakker om familier, venner eller fagfolk. 

I går fikk jeg dose tre av fire i den første cellegiftkuren, og det er en god følelse å kunne sette en strek for hvert viktige steg jeg tar. Ett skritt nærmere mål. Men med den form for målbevisste nedtelling, blir omveier ekstra krevende å forholde seg til. Jeg har hele tiden blitt forespeilet at jeg skulle ha denne samt en neste 4-dose-kur, totalt 8 doser livgivende dråper. I går fikk jeg anbefalt en endring. Istedenfor den tøffe 4-dosen ønsker de at jeg heller skal ha 12 ukentlige. Det er plutselig ganske mange flere trinn å gå i trappa. Men, de sier trappetrinnene er mindre slitsomme og at veien opp vil bli lettere å gå, så da får jeg endre litt på nedtellingsstrategien min og heller ha fokus på at jeg i nov-jan får påfyll av det livgivende mye oftere enn jeg trodde. Jeg må tro på at dette også blir bra til sist og ha tillit til både meg selv og menneskene rundt meg - dette klarer vi. Skritt for skritt. 

1 kommentar

Marianne/skorpionen sa...

Stå på Åshild! Dette klarer du!
Tusenvis av styrkeklemmer sendes din vei!
<3