onsdag, desember 20, 2017

Gode ord - 20. dag i advent 2017



ORD:
TILHØRIGHET, HVERANDRE, RELASJONER, INKLUDERENDE, FAMILIE & FOSTERHJEM

For en rekke med ord! Det ene griper mykt det andre i handa og så står de der så flotte i flokk og rad - sammen. For det er jo det det handler om. Det å ha noen å stå sammen med. Det å kjenne at jo, her hører jeg til - her er jeg velkommen. Her kan jeg være meg selv, sammen med noen som aksepterer meg sånn som jeg er, også med alle mine rariteter, lyter og mangler. 

Vi vet jo at juledagene er ekstra krevende sånn, for når alt fokuset dreier seg om familie, sammenkomster og fellesskap, er det tøft å ikke ha noen å stå sammen med. Jeg vil ikke løfte pekefinger i dag, for det er ikke det dette dreier seg om. Dårlig samvittighet er ingen god motivator. Men jeg vil gjerne løfte blikket og være litt ekstra obs på om det er noen jeg kan bry meg litt ekstra om nå i juledagene. Og jeg gjør det ikke bare for å støtte eller glede den andre - å stå i flokk og rad gir meg noe jeg trenger også. Det er fint å føle seg som en del av noe større. Vi trenger hverandre.


Dagens lille gave er en collage, og fine Pingu som sier som Marte Svennerud - "Itte no knussel, je tek dom alle sju.!" 

Vil du være med i trekningen av dagens luke, må du legge igjen noen ord enten her i bloggen, eller i innlegget på Facebook. 

6 kommentarer

Eva Murray sa...

Inkludering er viktig, også i julen, kanskje spesielt i julen.

Berit sa...

I dag er en fin dag, inkludert, inkluderende og inspirert som jeg er!
Klemmepåklem

Hanne Hanssen sa...

Veldig fine ord. Jeg er veldig glad i dem alle! ❤️

tas sa...

Du er så flink til å sette ord på ting! Det er så viktig å ta vare på hver dag - og nyte 'nuet' - sette pris på de vi har rundt oss :)

Tone K. sa...

Herlig gla` kort! :D

Knerten sa...

'a Marte Svennerud var ei klok dame <3
Gode ord her, Åshild. Ha en deilig dag <3
Klem