mandag, april 17, 2006

JA!

Jeg klarer å endre på gamle mønstre!! Og jeg ser det selv, til og med! Jeg kjenner det, faktisk!
Det betyr at jeg har tatt nok et museskritt fremover!

Denne dagen som startet så trått - skikkelig dustedag! - ble ikke bare en sånn vanskelig dag. Jeg tror faktisk at jeg allerede har fått hjelp til å løfte haken litt. Det kjennes sånn ut.

Framskritt:
Et framskritt
e et kort
eller
et langt skritt
i rektige retning.
Såpass forstår me.

Men framskrittet går sjeldan rett fram.
Det går som regel
svere omveiar.

Lenge trodde me
at framskrittet
kunne målas
i antall hjul
og nullar.
Nå e me i tvil.

E det ikkje
bare ein som går
som kan ta et skritt
fram?


Roald Kvam (skrevet på Stavangerdialekt)
Tusen takk, Anne Brit!


2 kommentarer

banglamarie sa...

Så flott å høre at ikke hele dagen var lei ;)

Ha en god dag :)

-Marie

Lene S sa...

Se der ja!! Godt at dårlige dager kan vendes til gode! Liker godt bildet nederst her, en eksplosjon i et øyeblikks positiv selvfølelse!