lørdag, juni 10, 2006

"Gikk det bra?"

Sitter her og vet ikke helt hva jeg skal skrive.... Og ikke fordi det har vært en innholdsløs eller tankefri dag. Slett ikke. Tror heller det har med at jeg ikke blir enig med meg selv om hvordan jeg syns dagen egentlig har vært.

Har hatt perfeksjonist-Åshild masende i øret hele dagen. Ble vekket av henne, minnet på at jeg absolutt ikke hadde kontroll på kursinnholdet. Egentlig kunne ikke perfeksjonist-Åshild fatte og begripe at jeg i det hele tatt hadde turt å si ja til å holde kurset.

Men der sto jeg, da... foran 14 scrappedamer. Og måtte bare hoppe i det. Kjente jeg vekslet mellom leke-Åshild som smilte, lo og syns det var moro, som hadde en kriblende følelse av at dette faktisk ikke går så dårlig, at noen av kursdeltakerne faktisk sitter og smiler, og de lager så mye fint! Og perfeksjonist-Åshild som fulgte årvåkent med kursdeltakerne, lette etter skuffede blikk, kjedsomhetsgjesp... tegn som kunne bekrefte at dette skulle jeg aldri begitt meg ut på. Mer enn godt nok, du lissom....

Perfeksjonist-Åshild får meg så ofte til å føle meg liten.

Og hvor gjerne skulle jeg slått henne hardt i hodet med et realt 'mer enn godt nok'!

"Hvordan gikk kurset? Gikk det bra?"

Hva svarer jeg på sånt? Hvem av oss skal få lov til å svare? Perfeksjonist-Åshild som påpeker nok en gang at dette kunne vært gjort så mye bedre? Eller Leke-Åshild som fikk med seg glimt av latter, konsentrerte blikk og stolte smil blant deltakerne? Eller Jante-Åshild som passer på at jeg iallfall ikke står og skryter av kurset? Eller kanskje AntiJante-Åshild som kjenner at jeg faktisk hadde noe å komme med? Eller Vetikke-Åshild som rett og slett ikke vet hva jeg skal svare?

1 kommentar

Anonym sa...

Endelig kom jeg inn på bloggen din igjen, Åshild!! Etter noen dager med "Siden kan ikke vises.....", hadde jeg nesten lyst til å kaste hele pc'n ut av vinduet.... :)

Jeg er helt sikker på at kurset ditt gikk veldig bra! Jeg har jo lært perfeksjonist-Åshild å kjenne, og vet hvilke høye krav hun stiller til seg selv! :) Det som "bare" er "godt nok" for perfeksjonist-Åshild, er nemlig mer enn godt nok for oss andre!! Perfeksjonist-Åshild er nemlig bare fornøyd hvis hun "presterer" 120 %....

Du er en stor kunstner med veldig høye krav til deg selv! Ja, du er faktisk den mest kreative personen jeg kjenner! I tillegg til å være en ordkunstner, tryller du fram de nydeligste kunstverk!

Tror nok derfor du skal la Leke-Åshild svare på spørsmålet ditt, vennen... :) For jeg er nemlig helt sikker på, at hvis du tenker veldig godt etter, så tror jeg ikke perfeksjonist-Åshild fant mange kjedsomhetsgjesp og skuffede blikk på kurset ditt i går...

Ha en fin kveld, vennen :)

God klem