torsdag, juli 20, 2006

Merkelige greier...

Etter flere dager med go'kvalmen regjerende i kroppen, har det skjedd noe merkelig - tror jeg. - håper jeg!

Jeg sitter nemlig med aku-press-armebånd stramt festet på begge armene. Og jommen tror jeg ikke det hjelper også! For kvalmen har nesten ikke vært merkbar i ettermiddag og kveld... Utrolig deilig! Endelig en dag hvor jeg har klart å gjøre noe - ikke bare sitte stille og syns synd på meg selv ;-)

Så idag har jeg vært hos frisøren, kommet igang med et oppdrag jeg har sagt ja til, ordnet litt i hagen og nå klarte jeg ikke la være å skrive noen ord her, for jeg har savnet å skrible her...

De siste ukene har vært utrooolig lange! Og med plenty av tid til å tenke. Jeg var sikker på at jeg skulle bruke mye tid på å gruble og være redd, men jeg kjenner at heldigvis er det helt motsatt! Istedenfor å være redd for alt som kan gå galt, er jeg så glad for alt som går bra! Nå er jeg ca. 8 uker på vei - på vei mot dagen da vårt lille mirakel skal hilse på oss for aller første gang. Det er ganske utrolig! Ikke rart jeg føler meg litt slått ut innimellom :)

Det siste året har jeg brukt mye tid på å bli kjent med meg selv. Og tankevirksomheten har i stor grad dreid seg om det. Den tid er visst over. Eller - det er iallfall time out-tid. Nå organiseres livet etter legekontroll-timer :) Neste minepæl er mand. 31. juli. Da har vi ny time og jeg håper så inderlig på å få se et lite hjerte banke.

I morra er det pakkedag for augustnummeret av Ett trykk. Så da går dagen bort til konvolutter og Norges-pakker. Og så skal vi på barselvisitt til et vennepar som har fått en liten pilt. Det blir stas! Jeg skal ærlig innrømme at jeg hadde en fin halvtime når jeg gikk i butikken og lette etter barselsgave. Så mye nydelige babyklær... Jada, jeg er på god vei til å bli helt fullstendig tussete... I know...

Men jeg har vært blant de 'skrudde' lenge, jeg, så dette går så bra, så... :)

5 kommentarer

banglamarie sa...

Det er så godt å lese om at du koser deg med graviditeten. Det gjør meg glad. Tanker ofte på deg og "lille spire".
Godt at armbåndene virker! Jeg har hatt en stor dose kvalme... og jeg unner ingen det! Håper du slipper mer kvalme!

Jeg gleder meg skikkelig til EttTrykk kommer i postkassen ;)

Ønsker deg gode sommerdager!
-Marie

Lene S sa...

Så godt å lese at du er så positiv og optimistisk tross kvalme og ubehag!! Og så tenker jeg at det flott at du satt i gang "bli kjent med meg selv" prosessen i forkant av graviditeten. Det kan du sikkert ha nytte av både under og etter graviditeten :o)

Det blir spennende å se augustutgaven av Ett Trykk. Hm..apropos... Jeg tenker stadig at jeg må få sendt inn ett bidrag eller to til vurdering..men man blir jo så selvkritisk...også går jo tida så fort... LOL

Kos deg Åshild!! Og lykke til den 31. :o)

Unknown sa...

Hei Åshild!
Koselig å se deg inne på bloggen igjen. Har ikke hatt tid til å vært her så ofte selv, men det er altid veldig hyggelig å lese din blogg når jeg først er her.
Fint at du har fått litt hjelp mot kvalmen. Kvalme er absolutt det værste jeg vet...

Blir spennende å se augustnummeret, spennende å se om jeg har kommet gjennom nåløyet!!! :o)

Surfine sa...

Godt å se at du har klart å overvinne kvalmen nok til å smyge deg inn hit igjen. Er nok ikke bare du som har savna bloggingen din;o)

Veldig fint å høre at du koser deg med graviditeten, og at krisetankene holder seg på avstand. Det er jo et fantastisk mirakel som fortjener å nytes i store drag. Lykke til den 31.

Gleder meg også til Ett Trykk (som alltid), og kanskje det finner vegen til postkassa mi i dag? Håper det! Hadde passa bra med en lesepause i hengestolen i treet i hagen i dag:o)

Stor klem! ta vare på deg selv vennen!

Klem fra Bente

Anonym sa...

Hei på deg.
Tusen takk for sist.
Jeg kosa meg skikkelig, og skravla for noen dager fremover.....Men ikke men enn at vi snart må treffes igjen!!!

Så godt for deg at kvalmen er blitt litt svakere, og du får gjort litt igjen. Ikke for det, det er godt å ligge stille i sola også, men kanskje ikke hele tida...
Jeg er bare en snarvisitt hjemme for å vanne, vaske tøy og ta inn posten, reiser tilbake til hytta igjen nå snart, så har du tid og ork må du bare ta deg en tur. Terrassen er ferdig også, så nå er det blitt så fint att`e....

Nyt dagene og kos deg skikkelig, så snakkes vi om litt.

Stor kos fra HegeT

Ja, og du, Gratulerer med dagen som snart kommer.....