lørdag, januar 12, 2008

Bokmerke - Book marker

Først av alt: Tusen, tusen takk for alle gratulasjoner og gode ord! Det varmer virkelig! Nå er søknaden sendt - sammen med 'kortet', så nå må jeg vel bare nok en gang smøre meg med tålmodighet frem til det kommer et svar fra skolen...

First of all: Thank you so much for all the gratulations and kind words! They flew straight in to my heart! The application is gone with the airmail, along with the 'card', so now I guess I just have to wait paitiently for the school's answer...

Jeg har brukt dagen i dag til å lage meg en ny art journal, men den legger jeg ut litt senere. Jeg har også laget et bokmerke, etter utfordring fra Snuppeline. Her er utfordringen:

Du skal lage et bokmerke hvor fargebruk og tema skal symbolisere det du følte inni deg for noen dager siden ;-) (Og dette bokmerket skal du bruke i årene som kommer når du trenger å minnes på det!)

Og her er løsningen min:- jeg har valgt rød-/rosatoner som hovedfarge, rett og slett fordi det er faderitten min for tiden, men også fordi det for meg symboliserer alt fra hjerte, lidenskap, varme, kjærlighet... alt det som boblet for fullt i meg den dagen jeg fikk det herlige "JA"-et. Og som kontrastfarge valgte jeg turkis. Turkis og rødt er ikke så ofte brukt, kanskje, men jeg syns det er så flotte farger sammen. Turkis er MIN farge. Når jeg har mine turkise dager, er livet helt utrolig. Turkis står for meg som noe sprekt, litt annerledes, straigt to the point-farge, og så syns jeg den oser av kreativitet.

- temaet ga seg selv, egentlig... Jeg har tenkt å bruke bokmerket i skribleboka mi som jeg skal ha med meg på studiesamlingene, og da ville jeg at temaet skulle minne meg på noen av de viktigste tingene å huske på, særlig når prestasjonsangst og plagsomme tanter gjør sitt inntog... Alle småordene til Tim Holtz passet godt, i tillegg til de forskjellige tekststemplene jeg har brukt.

I've used the day to make a book marker, based on a challenge from a friend of mine. She challenged me to make this book mark with colors an theme that reflects the last couple of days, so that the book mark can help me remeber the important feeling from these days.

I choosed to use the color red, because it symbolizes love, passion, heart, warmth... all the kind of things that my body has been filled with the last days. And I had to use turquoise, too - that's MY color. Love it.

Deciding the theme was quite easy. I'm going to use this book mark together with my study notebook, and wanted to remind my self of the important things, escpecially in times when get too serious, to prestige-focused...


Thanks for looking :)

Ingen kommentarer