torsdag, september 14, 2017

Maleri i prosess... Stas!


Det er lenge siden jeg malte bilder. Nå har jeg funnet frem igjen malesaker og prøvd meg på litt lek og moro. Ja, for det er det dette skal være - kun lek og moro. Jeg tester teknikker, prøver ut fargekombinasjoner, klipper, limer, skribler, stempler... Og koser meg! Nå sier jeg at bildet over her er ferdig. Det er malt på lerret i størrelsen 30 x 40 cm. 

Teksten sier: 
"dette fikser du 
ett skritt av gangen"

Slik så bildet ut etter at lag 1 var ferdig:

Så ville jeg ha et lag med collageelementer:

(Og plutselig passet bildet best i liggende format... Men som du så på det ferdige bildet, ble det (i siste sekund omtrent) i stående format likevel. Jeg fikk assosiasjoner i bildet som gjorde at det bare måtte være stående. Så jeg rev av den pålimte teksten og limte den på på nytt - riktig vei.) 



Ingen kommentarer