fredag, desember 15, 2017

Gode ord - 15. dag i advent 2017



DAG 15:
HVERDAGSLYKKE, LATTER & HUMOR

Jeg elsker å le! Jeg humrer, jeg kniser, jeg fniser, jeg klukker, jeg gapskratter (og innimellom tar jeg en "Far Halvorsen"; ler ukontrollert intenst og helt uten lyd og etterhvert nesten helt uten pust!) - og alle variantene gir herlig påfyll (kanskje med unntak av den sistnevnte varianten som vel egentlig er mest utmattende og på grensa til livstruende!).


Hvis jeg ser tilbake på de dagene som jeg syns har vært småkjipe og tunge, er det dager som, nesten uten unntak, var uten latter. Jeg vet jo at hvis jeg vil, er det null problem å fylle livet med småkjipe og tunge tanker, opplevelser og situasjoner og la dem få tåkelegge dagene. Glede og hverdagslykke handler mye om valg. Jeg kan velge å ta på meg hverdagsbrillene mine og bare fokusere på de grå hverdagene - eller jeg kan bestemme meg for at dagen blir mye bedre med litt glitter og stas og spørre om å få låne et par av brillene til Finn Schøll! Jeg tror på glitterbriller. De gjør noe med oss. De løfter den høytravende og svært sjeldne LYKKE-følelsen ned til den boblende og frodige hverdagslykken. 

Jeg søker til mennesker som får meg til å le - og mennesker som gjør meg trygg nok til å hente frem humoren. Jeg tror på humor og latter som lykkepille. Vi slipper ikke unna de tunge og krevende følelsene i livet, men det er som i "sorgen og gleden" - de går hånd i hånd, om vi bare våger og tillater oss selv å se det.

I dag vil jeg gi bort en kopp jeg har dekorert selv - og ja, det følger definitivt en heftig dose latter og godmodig sjølironi også, for her leker en fin amatør! Men hver strek er fyllt med ønsker om hverdagslykke og håp om at koppen skal kunne gi både latter og lykke. Koppen er dessverre ikke ferdig ennå, men blir lagt ut i bloggen her så fort den er klar. Her er en forsmak... Hihi, neida! Eller, jeg håper ikke det... :P


Dagens Pingu er full av hverdagslykke, latter & humor - og er i tillegg et skikkelig sjarmtroll! 

For å være med i trekningen i dagens luke, må du legge igjen noen ord enten her i bloggen eller i innlegget på Facebook.

3 kommentarer

Tone K. sa...

Åhh......jeg blir så inspirert og glad av kortene dine Åshild :)
De er så utrolig fine :)
Klem til deg og god helg :)

Eva Murray sa...

Enig med deg Åshild! Elsker smil og latter og gid humor!

Berit sa...

Blir så glad av å lese og se alt du finner på !
Du er unik snuppa!

Fredagsklem