fredag, desember 08, 2017

Gode ord - 8. dag i advent 2017



DAG 8:
RESPEKT & FORSTÅELSE


Kanskje bør de bytte plass? Forståelse & respekt? For respekt vokser ut av forståelsen. Og innsikt. Det er lett å gå seg bort i disse ordene, kjenner jeg. Skrive dem ihjel med mange ord og lange setninger. 

Innsikt får jeg om jeg lytter og lærer.
Forståelse får jeg om jeg møter innsikten med empati og velvilje.
Respekt får jeg om jeg tror på og anerkjenner den andres forståelse. 


Jeg kjenner jeg er for det enkle, jeg. 

Jeg tror på at både respekt og forståelse handler om å ha åpne armer i møte med andre. 
Pingu sier det så fint og enkelt: 


I dag vil jeg gi bort en collage jeg har laget. Den heter "Tell your story". For at vi skal kunne bli kjent med hverandre og respektere hverandre, må vi både våge å fortelle historiene våre og lytte til de andres historier. 


Vil du være med i trekningen av dagens luke, må du legge igjen noen ord her i bloggen eller i innlegget på Facebook. 

4 kommentarer

Lena Katrine sa...

Kloke ord fra ei klok dame ❤

Eva Murray sa...

Fine ord og lekker collage <3

Hanne sa...

Så enkelt og godt skrevet om noe som kan være ganske krevende... ❤️

Eli sa...

❤️