onsdag, april 13, 2016

Kaos, rydding og drodlekort!


Det fine med å ha litt kaos i hue, er at det resulterer i et akutt behov for å ha det ryddig rundt meg. Jeg tåler visst ikke å ha rot både inni og utapå på en gang! Og joda, jeg kan fleipe litt med dette, men det har også en alvorligere undertone. Nå når energien min ikke er helt i balanse, påvirkes den i mye større grad av uromomenter i omgivelsene. Det kan være auditiv støy (for jeg er ikke lenger så god på verken å ha på musikk eller TV i bakgrunnen eller være i rom med mye prating) og visuell støy (som rot, for mange ting, for mye farger og elementer). Jeg søker mer og mer etter både stillhet og rene flater hvor jeg kan hvile både ører og øyne. Det gir meg godt påfyll på tanken. 

Så, jeg springer til skogs, fjells eller havs så fort jeg får muligheten - for er det et sted hvor det er både naturlig stillhet og rene flater, så er det i naturen. Og så rydder jeg rundt meg så godt jeg makter - og i dag måtte kontoret til pers. På den kreative fronten er det egentlig ikke så mye futt. Jeg holder meg til å lage enkle kort og skrive små refleksjoner. 

Det er ikke tiden for de store sprella. Jeg koser meg med de små, nære ting og er glad for at jeg er der hvor jeg klarer å glede meg over nettopp det. 



Ingen kommentarer